Search This Blog

Friday, May 15, 2009

pray hard to ALLAH....





petang ni chaq dah bleh kuar wad..alhamdulillah..10 hr dia kena admit kat spital.aku xpenah miss g tgk dia.kesihatan bertambah baik sejak selasa lepas.lepas 3 hr msk wad,kena pasang tiub kat hidung utk saluran makan.sakit tu hanya dia yang tau masa nk pasang tu.umi kata,meraung2 dia sakit.pastu psang pulak tiub utk buang air kecil..sekali lg meraung.ya ALLAH,aku yg dengar pun menangis,ni kan pulak dia y terima smua tu.dekat tangan kanan,ada 2 jarum.satu utk masuk air ( smua skali 30 botol air ) dgn ubat utk jantung.
semua sepupu2 aku balik tgk dia.xda y miss!hr jumaat,sabtu,ahad lepas penuh spital.cucu2 bergilir2 jaga dia.nmpk dia hepy sket.abang aku pun balik jugak,siap ambil cuti kecemasan lg.umi la kol suh balik tgk sbb hari rabu tu dia nmpk truk sket...
mlm sabtu tu,dia demam.panas sgt bdn dia.umi,abah,p.njang,m.njang,m.lang,p.lang,cik lan,paksu,abang,bangcik,dik ani n aku ada.bila badan dia panas,dia meracau2.merepek bukan2.langsung xtido mlm tu.kami smua dah panik habis dah.m.njang n m.lang siap baca surah Yasin kat sebelah dia.yg peliknya tu,dia bleh ikut n baca skali.dia merepek2 cakap benda y lepas2.kena pulak anak sedara dia dr kelantan br sampai.lg bnyk dia merepek..aku y tgk nih,naik takut..dia baca doa kenduri,pastu salam ngan ank cucu y ada kat ctu.masa aku salam ngan dia,dia pegang muka aku then kata aku ni baik..aku dah menggeletar dah.m.njang aku pun muka dah lain..aku duh dia tidur,dia kata tgh tdur la ni.aku suh pejam mata,dia pejam,tapi dia xtdur pun..pkul 2 pg br aku balik ngan cik lan.tinggal umi ngan abah tgg kat spital.esok tu ok sket,badan pun xpanas dah..
hari selasa lepas, dah buka tiub utk makan tu.aku beli nasik ayam.dia mkn bnyk jugak..petang kemarin beli nasi ayam ayamas.dia mkn sket sbb xsedap!duk sebut nak mkn terubuk bakaq..semlm aku tdo spital...teman m.lang.ptg ni bule blk umah dia dah..
tok mek aku kat siam pun xsihat jugak.umi ngan abah pegi sana hr selasa.dia pun kena admit spital gak 4 hr..y tu aku lg sedih sbb xdpt p tgk dia.nak pegi skali ngan diorg pun,nnt jd apa kat chaq cemana plak...pikir mcm2 gak la.tapi aku kol umi,katanya tok mek ok.cuma bl dia mkn,dia akan berak..sbb tu bdn dia kurang air,jadik letih n badan dia susut sgt..
tgk la lepas ni klau xda apa,aku nk ajak abah pegi pulak tgk dia.rindu sgt aku kat dia..last jumpa pun thn lepas....harap lepas ni tok mek ngan chaq aku akan sehat semula...amin!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...