Saturday, August 08, 2009

Suluh Baca

hari ni da program suluh bacaan lagik.tapi kali ni group student yg buat.pkul 920 am aku br sampai taman muhibbah.terlambat sket.aku ingat smua dah ada,tapi da lagik student xsampai..bas punya pasal la..1 bas dah penuh (group pdg besar,oran ngan batu bertangkup).nizam,cikgu ila ngan kami2 smua ni masing2 dah garu kepala sbb bas lg 1 xsampai lagik.kena plak budak2 group aku lak yg kandas tu..aduyaiiii..bas2.
pkui 940 am bdk2 group aku sampai.da 9 org.dtg naik kenderaan sendri.keta ngan moto.(br blajar dah da kreta,kaya btui mak bapak diorg).diskus p diskus mai,kami gerak ngan kenderaan sendri sbb klau tgg bas jugak,xtau pkui brapa nak sampai.3 student naik keta aku,sorang xmuat,naik moto sendri.sian dia..nak bwk naik ngan aku,xdapek la sbb aku bwk umi nak g drop umah chaq.xtau lak nak jadik cenggini.lagik 2 keta naik 6 org 1 keta..puhhh..padatt!
diorg xtau jln,follow aku jelah.bwk pun masing2 slow je sbb muatan lebih had.
kat pd lubuk sireh sana xtau brapa kalik ah duk kol aku sbb program sepatutnya mula pkul 10.tapi pkul 1015am kami duk atas jalan lagik!apa nak buat..kena plak ramai budak2 ngan mak bapak skali dah nunggu.
sampai je sana kelam kabut aku ngan budak tu buat persiapan.pasang lcd,laptop..jadik serba xkena dah.last,bagi budak2 tu mewarna dlu sbb ada yg dah meragam.sementara nunggu diorg mewarna,kitaorg wat preparation apa yg patut.sibah ngan roy sampai awai plak.ingat si roy tu dah berambuih balik setoi dah!geram haku!
then,smua program berjalan dengan lancar.mewarna,bercerita,tayangan gambar,nyanyi lagu rakyat n chicken dance.student2 ni pun komited ngan keja diorg.suka betoi layan budak2 tuh!aku nengok pun pening kepala.diorg kena wat betul2 sbb ni diorg nyer ko-kurikulum..ada marks la kiranya.kami?menyampah dahh..msk opis senin ni aku kena wat 2 report utk hantar kat dr.su..harap pasni PA dia tu xkol kacau lagik dah!
dah setel smua,aku bwk diorg g mkn kat teratai putih.smua xpenah sampai ctu.pakat pulun amek gambar sbb kawasan kat ctu cantek.cam bawak rombongan sambil blajar plak.kena lak aku sorang je yg duk handle diorg..rombongan cek yah..hakhakhak
pas mkn,of coz la g padang besar.tergedik2 sronok sbb xpenah pegi.majoriti diorg nih student baru..xpelah..bawak je.lgpun smua ok je ngan aku,tambah budak2 laki,loyar buruk smua..
aku xbli mende,2 mgg ni asyik g pdg besar je.cemuih dah.pusing carik siput yg k.mimi suh bli utk konvo.pastu balik..lagik 2 kreta aku xtau la blk pkoi brapa.kena plak hantar sampai kole perlis..adusss..lenguh kaki aku!balik umah chaq bantai tidoq la..apa lagik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...