Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 26, 2010

MC

semlm mc..dr hari ahad g dah rasa sakit kat bahagian pinggul sampai ke kaki..sebelah kanan je..bila berdiri ok je,klau duduk or tido,mmg terasa...lenguh semcm.bgn pagi semlm nk g keja,duk rasa gak.gagahkan diri iron baju hubby ngan baju aku skali,mandi pastu try break1st..minum soya..ada la dlm 3 4 minit,trus uwekk keluar habis..adusss..
rasa ketaq lutut dah..so decide nk g klinik jelah..pakat sambung tdo kejap,kul 9 br gerak g klinik..
ramai gak org,pas regsiter,g break1st dlu.try mkn roti canai..xhabis sekeping pun..xdak selera nk makan..
masa masuk jumpa doc,ajak hubby skali masuk..saja,bagi dia dengar skali apa yg doc nk crita..xpayah dah duk ulang 2 3 kali nnt..doc kata maybe urat,angin lebih kut..scan nak tgk bby..ya Allah..bergenang air mata aku!walaupun xnmpk sgt sbb baru lagi,tapi bl doc tunjuk n cerita,rasa semacam je..sedih..huhuhu..
hubby pun diam xkata pe..tgk je..xtau la apa ada dlm kepala dia..harap2 tu dia lebih memahami aku pasni..tambah2 bila doc crita apa yg akan ibu2 alami bl di peringkat awal mengandung ni..smua gejala tu ada pada aku,bukan sengaja buat2 nk muntah2,pening,loya smua tu..
waktu ni sokongan dr yg tersayang yg penting..mungkin hubby dah sedikit bosan dgn keadaan aku..tapi aku yg menanggung ni lagi la bosannnnn..tapi apa kan daya..bertahan,bertahan..n terima jelahhhhhhh..
semlm hubby yg masak.aku masak nasi je.pastu dia buat semua.dia buat telur sos utk aku.sedap n aku leh makan.xmuntah pun pastu sbb masa duk baring lam bilik tgg dia masak dah uwekk dah..masa tu aku duk sorang2 lam bilik.bl duk muntah2,rasa sesak dada smua,tringat kat umi..agaknya macam la keadaan dia masa ngandungkan aku kan?ntah ke lagi teruk..pas tu trus aku nangis teresak2..ngada kan?hehe
1st sbb teringat kat umi..2nd sbb letih,pikir bila nk habis...tension..sabar2...
harap2 tu xlama la gejala2 ni smua..ni dah masuk 8 minggu..harap bl cukup 3 bulan nnt dah xda ni smua..rimas sbb nk makan pun xda selera,tapi kena makan jugak sbb lapar..badan jadi xsedap,letih,loya...adusss....ya tuhan,kuatkan semangat aku!
mr hubby..please support me more with ur love!rite now i need it more from u..huhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...