Monday, February 22, 2010

malam ahad

mlm ahad lepas..aku g spital kangar..bkn pegi..kena pegi..huhu
punca?
hari sabtu tu kirim kat hubby bihun sup siam..terasa nk mkn..lagipun mmg skang ni suka mkn bihun sup..pas mkn tuh ok lagi..ptg dlm pkul 6,sakit perut..lama gak la duk memerut kat toilet tuh..masa maghrib tu,hubby duk mkn chicken wing,aku xbrapa nk da selera sgt..masa tu dah rasa xsedap perut dah..rasa cm nk muntah.bangun g kat sinki dapur..seb baik hubby cepat..sbb tiba2 je aku rasa cam lembut lutut..xleh nk berdiri n tahan badan aku..trus..lembik n jatuh..mujur la hubby cepat sampai kat dapur,sempat la dia pegang aku,klau xtau la jatuh cemana...sakit sgt perut masa tu..dah jatuh tu baru la muntah..xla banyak sgt..hubby punya la cemas..trus kol blk umah ayah..jerit2 ckp phone...akak sampai ngan abang dlu,ambek aku hantar g spital..icu la,apa lagi..aku dah xleh cakap pe dah..hubby pegi sorang,dia kunci pintu dlu sbb dah gelap.sampai spital,trus diorg tolak masuk sbb nmpk akak bwk buku merah aku tu..maybe sbb pregnant,cam cepat sket la diorgnyer action..
doc ambik urine,pastu bg aku rest..masuk air la,apa lagi..pastu cucuk ubat apa ntah..check perut,then scan perut skali...alhamdulillah..xda pe...doc kata bdn aku xkering sgt walaupun aku duk muntah2 camtu..bby pun ok..aku cuak jugak mula2 tu..pas habis masuk iar,aku blh blk,xpayah admit ward...fuhh
mlm tu tdo umah ayah la.dia xbg bg balik,kut mlm nnt jadi apa2 pulak..
esok pas lunch,balik kg..umi tanya la cemana leh jadi camtu..maybe sbb mkn bihun sup siam tu..sbb slalunya ada cuka...uhhh..ngeri...
harap2.smua ok je,selamat...takut aku!
hari ni still muntah lagi.as usual,on the way ke opis la..huhu..letih wehhh
ni dah masuk 12 mgg,meaning dah 3 bulan..ntah bila nk brenti..badan aku dah naik bijik2 merah,cam ruam panas tu..seb baik xgatal je.muka jgn cakap la...jerawat tu subhanallah!sabar jelah..kat leher banyak gak bijik2 merah tu..ada tu mcm melecur lagi..pedisss giler!
ya allah...kau kuatkan la semangat aku dlm ujian nih....yg penting...bby aku selamat!


disaat2 mcm ni,hubby lak saja nk buat bagi aku lagi tension.....xpa2...nak mogok sket 2 3 hari nih..biar padan muka dua2 kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...