Search This Blog

Loading...

Monday, August 16, 2010

cook cook eat eat

hari neh cukup2 jam jek trus gegas balik..nak balik masak okeh..dr tghr dah duk plan nk masak pe.nak berbuka kat umah n masak utk hubby ku..huahua
kalut2 tu bukan apa,nak g carik santan..huhu..mujur la ada.2 kedai pegi carik.pastu g kedai kat sebelah restoran pokok tui..dia jual barang2 basah.bagus jugak kan bulan2 posa neh.org balik keja petang2 senang nk carik bahan nk masak.ikan,ayam,sayur smua ada..beli sayur sket,trus balik umah
sampai umah apa lagi...bersilat la aku kat dapur..dah pkul 6.nak tunggu udang ngan ikan tu cair 1 hal jugak..masak sayur taugeh + telur dlu..pastu udang plak..udang tu klau masak camtu je yg paling laku..kat umah umi pun sama.kalu takat goreng2,mmg xberapa laku la udang tu..nak bgtau masak pe pun xtau..buat cam masak sambal tu,pastu masuk santan ngan serai.kena lak udang baru,fresh,kuar smua air udang tu...puhh...sedap wooo..
pastu masak nasi then goreng ikan kembong ngan ikan haruan kering..terbaekkkkk!
sementara tunggu berbuka,duk lepaking ngan hubby jap..
bulan posa ni xdapat la aku nk  melayan sinetron kegemaran aku tuh..xdak la minat sgt,tapi since duk lam pantang dlu,hari duk hadap tgk citer tu,so skang ni pun duk ikut lagi la..tapi bila bulan posa xdapat la sbb duk kalut2 kat dapur.lgpun citer tu start pkul 5.30...citer epilog syurga cinta pun leh tgk sket2 je..huhu
cukup2 jam jek azan...apa lagi..makan nasik trus.xdak kuih hr nih.terlupa nk beli.hubby beli agar2 jek,sbb yg len aku xleh makan..hampesssss
alhamdulillah,hubby mkn tambah2...laki aku neh,masak la apa pun,smua dia bedal...ntah sedap ntah idak..tapi tadi dia kata udang tu soodappp...besh2..--padahal,masing2 lapaq,belasah jelah sedap ke tak ke...huhu
kena lak dengan sirap bandung...memang seng lahhhh
cun2 jek pas kemas2 meja...sesuatu telah berlaku pada aku!
dan sekarang...i'm back to normal....aku neh xleh ngan susu pekat.masa berbuka tu 2 gelas gak la belasah sirap bandung..pastu apa lagik,senak la..dr dlu lg aku mmg xbrapa nk ngam dgn susu pekat neh.susu tepung xpe..then apa lagik...ter'ceri-beri la pas berbuka tadi...adehdeh..
dlu masa peknen,hari2 hadap sirap bandung tu xpe plak....2 3 bungkus 1 harik...nilah 1st time aku minum sirap bandung pas aku bersalin..dan keadaan tu kekal mcm dolu2 jugak..so,besok2,xpayah la buat sirap bandung dah..
skang neh,duk ilex2 layan tv n layan tenet..hujan plak..huaiiiii..besh2..yg xbesh,lappy aku neh..kena virus apa ntah,kejap2 hang....sakit jiwa weh!

nak g teraweh xleh g....esok2 bleh kut..jenuh nk mengganti nnt..
hubby kuar,bawak ayah g klinik...demam katanya..habes 1 umah tu demam,dah berjangkit2 plak..

tayang lauk sket...kicap,sambal belaca & telur masin harus adooo okeh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...