Search This Blog

Loading...

Monday, August 16, 2010

Puasa...xpuasa...

alhamdulillah..dah masuk 6 hari puasa..smuanya berjalan dgn lancar..
sabtu lepas blk kg,buka posa ngan adik2..pkul 5 lbh baru gerak.singgah umah ayah jap.on the way balik singgah param kat simpang 4..walaupun dah pkul 6 lebih,punya la ramai umat!nak jalan pun bersesak2..kena pulak ada penempatan baru utk student unimap...ramai la..cina,india,melayu smua ada...
xbeli bnyk sgt...nafsu xberapa nk ada..sebab???xpuasa..huhu..awal2 dah uzur..sempat puasa 2 hari jek..lagipun xsmua benda aku boleh mkn lagi..so,nk beli pun kena memilih jugak..belum 100,so kena  jaga sket la mkn tu...
sampai umah,setting meja makan..meriah la sebab abg pun ada..bulan posa ni tiap2 mgg balik..
abah...as usual,bila berbuka...kecemas sket..huhhu...cam tu la tiap2 thn..
xdak menu spesel sbb umi xmasak pun..duk kalut menjahit...msk sejenis 2 jek..yg lain smua beli...
mlm tu,smua pakat p terawih,tinggal aku ngan umi jek...
hari ahad..petang tu abah beli ikan talapia ngan siakap...umi masak..besh..tapi pedas sket
g param kat kodiang...beli sket2 je..bawak adik ngan abang..
pas berbuka,dlm kul 8.30 balik kgr..biasa la hubby...duk kalut nk balik..sbb rokok habis...duk ketaq kepala la...cemussss haku!
singgah umah ayah dlu..mama kata hana plak demam..tapi masa sampai umah ayah tu,hana dah tdoq...akak kata nmpk ok dah sket...lepak umah ayah jap,pastu balik umah...
ntah napa,tiba2 sakit kepala...mandi,then iron baju...berat btul rasa..xlarat sgt dah..suh hubby picit tengkuk sket..borak2 jap,terlena...
sahur pun xlarat nk bgn...mujur la hubby xbyk kerenah bila sahur...dia xmkn yg heavy sgt..sahur semlm dia bgn sorang jek...xtau la dia mkn pe..sorry yek dear...mama xlarat..xtau saipa...
bgn pagi nih pun cam berat sket..terpaksa la break1st dlu..huhu...apa nk buat,kut badan rasa xsedap nnt...memandangkan hari ni hr isnin,kena ceriakan diri..aku klau pagi2 dah moody,sampai ke petang la jawabnya....so....senyum2 la......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...