Thursday, September 30, 2010

Di sebalik tabir...

yee..ini adalah caption disebalik tabir jamuan raya hari tu..ini yg mula2 je..muka pun nmpk fresh je sbb br start wat keja..seb baik xambil gambar last2 majlis..bila pakat duk sinsing lengan baju raya yg glamer meletup2 tu utk basuh pinggan segala...sangat la tidak vogue..

ni pkul 10 pagi punya edition..pas mkn pagi..kitaorg mula wat keja..mkn pagi tu disponsor oleh k.nani..murtabak alim ngan teh ais. -- sket pun aku xsempat jamah..hasilnya..petang tu perut hangin semacam jek sebab pagi xmkn..

walaupun cam makcik2 duk kupas bawang..bergambar tatap adoo
bila nak amek gambar...smua benti buat keja...tengok la bibah tu sampai tertonggeng tonggeng punya pulun...
sila percaya..semua nenas2 tu aku yg kupas sebab aku bawak pisau yg hebat..--bukan susah sgt pun...
seb baik ada k.long tolong amek gambar kami di dapur...bukti para ajk kecil yg buat keja..muka ni la tiap2 tahun..
ish..xsopan sungguh



pagi tu edisi potong memotong utk buat rojak...selesai yg tu kami pergi umah k.faz..mengunjung kejap..aku g rumah dia je,xpegi hospital pun..sebab duk pkr banyak lagi keja yg xsetel..

pkul 1 kami dah balik opis ( aku+ct+emi+lina )..berlari2 la wat keja sbb majlis mula pkul 2. agak kalut sbb air xbuat lagi..makanan ada yg xhidang lagi dan mcm2 lagi..adehhh..

akhirnya aku org yg last skali masuk majlis.. -- yelah nk smayang,tukar baju,make up cun2 --
sepanjang majlis xmakan bnyk sgt pun..walaupun smuanya sedap2 belaka..sebab tu perut aku masuk angin hr tu..petang tu berlari2 pulak nak kemas2 balik ruang yg kami guna tu sbb mlm nk buka utk student plak..

hasilnya...kaki cam nk tercabut..seb baik aku dr awal lagi pakai sliper pink aku tu jek..xkuasa ah nak pakai kasut tinggi2 cantik2 tu smua..dari aku duk tanggung sakit kaki tu..biarla pakai sliper je pun..-- xmencacatkan penampilan sebab pakai tudung raya yg maveles...kakakaka

nilah saat yg meriah skali...sesi membungkus lauk pauk yg lebih..memang kecoh..bukan berebut..saja duk bising..ada cerita disebalik sesi membungkus neh..bila makcik2 cleaner tu mula bungkus dlu dr tuan rumah..ini sudah lebeyyyyyy....sekurang2nya..hormat la tetamu yg ada dan yg paling penting...tuan rumah.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...