Search This Blog

Tuesday, September 14, 2010

Piknik raya

minggu ni semua cerita ada kaitan dgn raya...hehe..

hari isnin,raya ke 4,kami berpiknik beramai2 di gua kelam...xda la ramai sgt..aku,kak ija, dek on, ani, ayu, pizah, abang, adik, amierah n damia..
pakat masak sorang sket.. ada spageti+nasi lemak+sambal bilis+telur rebus+keropok+nugget+kentang goreng...

pkul 10 lebih gerak dr rumah maktam..2 kereta jek.aku bawak keta ciklan..amierah punya la meraung suh benti keta sebab makngah xboleh bawak keta papa..pujuk2...5 minit pastu benti la teriak tu...sbelum xpenah ada org lain duk bawak ketas bapak dia..gitulah budak2..
sampai gua kelam,ingat xdak org..tapi ramai jugak..plan nak naik ketapi..tapi xbuka..pakat duk mandi jalah..lama gak duk situ..aku xda mandi sangat pun..takat tunggu budak2 tu jek..amierah ngan damia sampai gigil2 mandi..adik ngan abang pun sama gak..yg tua2 tu pun (ayu,kak ija n pizah ) pun pulun main ayaq gak..pkul 2.30 camtu baru gerak balik..trus p pdg besaq..konon nak mkn ais kacang..tapiiiiiiiiiiiiiiiiii....org ramai gila.berebut2 nak duduk kat kedai makan..dah dapat duduk,xdak plak ais kacang..frust sungguh!minum je..aku ngan kak ija beli periuk kukus..pastu balik la..nak kuar tu 1 hal pulak..dengan hujan lebat..dengan jem....aduiiiiiiiiiiiiiiiii..amierah dah duk bising2 dah lam keta.."copek la keta neh"..dah kuar lorat nogori dah budak ni...langsung xtdo dr blk gua kelam tu..

sampai umah maktam,p pdg besar pulak..abah dah sampai..abah, umi, ciklan ngan paknjang balik siam masa raya ke 2lepas..tunggu diorg 2 jam kat sana!gila ahhh..jem kat checkpoint..pakat duk balik mai dah la..tension gila aku duk nunggu..seb baik aku p ambek tu mak bapak aku..klau dak mau kena maki dah..seb baik jugak musim raya..aiiiiiiii..menguji kesabaran sungguh..pkul 7.40 baru diorg lepas..aku siap tdo,kencing,p seven e, beli kropok,tdo lagi...baru sampai...

blk umah maktam,abah duk bedak2 buah dokong..banyak btul diorg bwk balik.kat sana kali ni jadi sungguh..pastu pakat gerak balik la sebab esok ciklan nk blk kl dah..aku hantar paknjang balik umah dia..then amek hubby,trus gerak balik kg..keta ciklan tayar pancit plak..jatuh lopak.blk tgk kat umah..skali retak rim tu...haiiiiiiiii..duit tu smua weh.

jom layan gambar pulak
gaya geng bas skolah mandi

amierah + abang + adik
xtau berapa banyak pelampung dah minah neh
damia budak ngemok
layan anak2..ni baru nk mula
kami
sayang makngah kata amierah
macam2 gaya..ni gaya tdoq atas ayaq
beli periuk kat padang besaq
amierah yg xleh berenggang ngan makcik dia

2 comments:

  1. dalam gua kelam ade ape eh? selain kelawar dan najisnya

    ReplyDelete
  2. leh mandi2..leh jln masuk gua..ada pintu kedua plak skang ni..leh naik ketapi masuk dlm gua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...