Thursday, October 21, 2010

rezki khamis...

hari ni dapat lunch free...kfc lagi uols.....besh2..alhamdulillah
anyway thanks to Puan  NUR ZUHAILAWATI MARZIANA dari jabatan pendaftar sebab blanja kfc...kenyang wehh sebab  pg td dah mkn nasi pastu balasah kfc lagi...

citanya gini..-- semlm bos aku da jumpa gelang kaki kat depan pintu bilik opis kami neh.dia  mai bagi kat aku ni la..dah dia laki xkan dia punya plak kan..so aku pun buat la keja amal.. p kat unit2 kat tingkat 1 ni tanya sesapa ada hilang gelang kaki..smua xngaku...peliks...sapa punya..

dah xdak sapa punya, aku simpan la dlu..linda kata ada staf jabatan pendaftar ada mai opis kami sebelum tu tapi aku xnampak sapa dia..

pagi tadi, ada interview kat depan..organise by jabatan pendaftar..diorg wat interview akan guna bilik meeting kami kat depan tu ha..aku nmpk staf pendaftar ada, then aku tanya la...nama jek keja skali, tapi nama pun xtau sebab dia ni baru g.tau la keja jabatan mana, sebab duk selisih hari2, tapi nama xtau..mahap akak yek..

dan2 aku tanya tu..dan2 tu la jugak dia pun ngaku..muka mmg excited habis la time tu..mmg dia punya, hilang kemarin tu la..dia xexpect nk jatuh kat opis ni katanya..siap g jumpa bomoh lagi uols..huii..yelah.sapa la xsayang wei..gelang kaki tu emas ok, bukan silver  yek..busuk2 tu mau seriban dah tu..gamaknya balik tido xlena la duk tingat gelang kaki tu..

dah jumpa bomoh, haram bgtau xbetul..ada ka bomoh tu kata jatuh kat kawasa rumput, ada batu2..da wayar elektrik..caittt!! padahal jatuh kat opis aku ni ha...xbley pakai btoi bomoh tu...dan nasib dia jugak la gelang kaki tu jatuh dlm opis kami ni...klau jatuh kat luar nun, mmg sadaqallah la..ramai org duk lalu kat depan opis ni wei...dia mmg dah niat katanya, sapa jumpa gelang kaki dia tu, dia nak bg makan..yg 1st jumpa bos aku la, then aku plak take over p duk tanya2 staf kat sini..tapi bos aku tu xmakan pun sebab dia dh kuar mkn dah..

so masa lunch time tadi, dia mailah hantar kfc kat bilik aku ni ha..aku mmg dah xkuar tghr ni...malas+kenyang lagi..rezki allah bagi hari ni...amin...syukur utk dia dan utk kami jugak...


** aku ada gak terpikir nk beli gelang kaki..tapi risau kut jadi kes2 mcm ni lah..bukan nk sedar bila dia jatuh..ate, duk kat kaki kan...klau nk beli jugak..kena beli yg besarrrrrrrrrrrrrr punyeeeeeee!! hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...