Wednesday, October 13, 2010

seven eleven made in thailand

masih ada cerita dari sana...nak citer pasal seven eleven diorg..

last year aku pegi sana, xdak g..thn ni pegi..bersepah2 seven e kat sana..sampai kat spital pun ada seven e...ada slurpee lagi..duk spital 40 minit, 3 4 kali adik2 aku duk ulang g.
yang bestnya....punya la besar...dah rupa mini market dah.nak beza ngan seven e kita yg se'coit tu..memang kalah la..

kat depan seven eleven

1st aku masuk seven kat palas (nama tempat tu palas) otw ke naratiwat..kat kawasan tu xdak banyak rumah sangat, then diorg buat cam satu hentian sebab dr hatyai ke naratiwat jauh, dlm 3 jam..smua ada kat situ..stesen minyak, tandas, surau, kedai2 makan, n also seven e.-- cam RnR kita ni lah lebih kurang,cuma diorg xdak highway n tol tapi jalan diorg elok lagi dr highway kita --- boleh?

org jgn cakap la... ramai kat situ..adik2 aku suka la benti situ sebab leh p seven e..ntah apa yg  best sangat xtau la..--rupanya abang dah pau kat abah duit siam awal2 lagi tu yg menggedik nk g seven e!!

mula2 aku g toilet..kena beratur sebab ramai..walaupun ramai,tandas dia ok..walaupun xbersih sangat (kotor sebab kesan2 tapak kasut jek ), tapi xdak bau yg kurang menyenangkan..kira ok la,boleh diterima...

then g beli nasi..aku, abah ngan hubby g bli nasik..bab ni mak xtahan...aku mmg geram ngan lauk pauk diorg...syedapppppppppppppppppppp

salah satu kedai makan yg agak menarik dr luar..dlm xtau la...


pastu misi ke seven eleven...

bila masuk........................mak aiiiii...ramai btui org!!
dah la besar, macam2 adoo...terus cam terpinga-pinga-terkejut-terkejut..kahkahkah..
kaunter je ada 3..kagum3

akak yg pakai tudung tu bleh cakap melayu,so mudah nak communicate..kat selatan thai bukan semua penduduk dia blh cakap siam,nak2 yg duk kat kg2..yg skolah boleh cakap siam..tok mek aku sendri xbley cakap siam..xpercaya?

siyes best sebab barang banyak..makanan basah, kering, eskrem, magazine, kosmetik mcm2 ar...memang cam mini market sebab klat seven e kat tempat kita ni jual sket2 je kan?

ni makanan basah..mcm2 jenis sosej ada,dah siap masak,boleh mkn trus..diorg da bg sos ngan mayonis free kat situ..aku xbeli sebab duk ingat xmasak lagi..sekali nmpk ada budak2 duk taruk sos kat dlm sosej tu..dan rasanya halal sebab tgk yg beli tu islam....dan nampak syedappppp jek

ko paham apa dia tulis???aku  pun xpahammmmmmmmmmm


tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..kena berhati2 sebab ada yg non-halal okeh kat situ..maksud aku bukan ada jual daging b*** kat situ..mujur la jugak aku tanya kat mak sedara aku..ada la roti apa ntah,cam menarik tertarik la tengok..tapi kat bungkusan tu tulis siam,mana nak paham..mak sedara aku kata xpayah beli la,xhalal...huishhhhhh...risau2..

tapi pak sedara aku kata, klau seven e yg kat pekan naratiwat xrisau dah sebab dah letak kat pintu luar...HALAL...lagipun kat situ majoriti dah ramai melayu..kat hatyai kat majoriti siam..so, no wonder la..

rokok dunhill xdijual kat sini..sebab rokok dr luar.klau ada pun susah nk dapat.so, encik suami dapat berkotak2 rokok dunhill dr kawan2 opis dia bila diorg tau dia nak g siam..3 hari duk isap rokok free..



nilah piza tu..hubby kata sedap dan dia makan habis 2 keping!!!hampess
hubby beli piza..brani beli sebab ada halal, lagipun dia dah biasa beli kat seven e padang besar..beli yg xbakar lagi, then diorg akan masuk dlm microwave..beli 2, dua2 dia blasah!!!!!!!!!kejam!!!!!!!!!!


















kat depan masjid...bukan singgah sembahyang,tapi singgah pinjam toilet..nak semayang pun xmasuk waktu lagi...hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...