Search This Blog

Loading...

Tuesday, November 16, 2010

D'Dapur Ibuku

malam bila ntah, kami g dinner kat satu restoren baru nih..klau xsilap dlm 2 3 bulan dah kut restoren ni operasi...mlm tu xlarat nk masak ( rentetan dr duk kemas umah xabeh2 sejak banjir )..

lama dah aku duk menggedik kat hubby nk g restoren ni..bukan sebab apa, nmpk dr luar mmg maveles ahh...
maka, mlm tu pegilah kami ke sana..huhu


dari luar kedai..lalu kut jalan besar tu mmg duk nampak2 la..sebelah ngan JKR...siang pun buka..

bila masuk dalam jek...ramai giler org!!nampak cam penuh jek smua meja...usha2,ada 1 meja kosong,kat depan kaunter tu ha...menu yg ada kat situ bley tahan..goreng2, makanan thai, eskrem, western xdak...
dalam pada duk tunggu order sampai, duk usha2 deco kat restoren tu...mmg maveles!! tapi aku xsnap bnyk sbb org ramai sgt+aku duk meja depan, klau duk pulun amek gambar, nampak2 nau  lak jakunnya...hahaha


dapur masak kat blakang tu..pas minuman sampai kami pindah duk blakang..sebab meja yg 1st tu bawah lampu..ada binatang kecik2 tu..nnt nk mkn susah la..zasssssssss pindah bila nmpk ada org bangun dr meja blakang tu..selamat la dr binatang tu..tapiiiiiiiii, masing2 duk bersin2,batuk2 sebab duk dekat ngan dapur..duk kena tempias masakan..huhu


makanan yg telah dibelasah..belasah sampai licin sebab laparrrr yg amat..sebab tu xdak gamabr makanan yg panas2, yg ada cuma pinggan sahaja..hahaha...kami order tomyam campur, telur bistik, ayam halia, nasi putih 2..air limau suam, teh o ais, ais suam..17 hengget..ok la..makanan nk kata sedap sgt xjugak, biasa2 jek...boleh la...yg penting xla lambat sgt makanan sampai walaupun org ramai...+ restoren yg cantik! tuan empunya pun muda lagi..hensem plak tu..awwwwwwww


restoren ni ada dua tingkat..cadang mula nk duk atas..tapi toksah mimpi la..sudah penuh!!budak2 kecik sebok duk lari2 main2 kat tangga..kami yg duk bawak ni yg duk risau lebey...

last..gambar budak  mok mok tuan punya belog posing depan restoren yg cun..nnt kami datang lagi!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...