Tuesday, November 30, 2010

Penang again

rentetan dr entry aku yg blink2 kelip2 tuh kan ke kata off to..

alkisahnya..pak mentua aku ni la..ada la cerita dia ngan adik beradik dia sket a few month ago..skang dah hampir 85% setel..so, to celebrate this, tetiba jek datang la dlm kotak  pemikiran dia ni nk ajak kami jenjalan..

pak mentua aku ni, klau dia offer apa2, cepat2 la terima, klau duk bg tempoh, silap2 pasni dia kanselll!! bila dia cakap, jom kita p penang, ayah sponsor, pilih tarikh cepat..haa, apa lagi bersidang la kami...pungpangpungpang duk bermesyuarat..keja xsama, masing2 ada tuntutan..jadi kalutnya bila pak mentua aku bgtau mlm ni, n nak pegi lusa tu..means, esok g opis kena apply cuti utk esoknya..nk cuti hr jumaat, hari kamis br apply..oh oh..agak tidak berapa berkenan la bos aku klau duk buat cenggitu..dia tarak hal nk bg cuti seminggu pun klau xdak hal penting kat opis..tapi duk appply last minit tu yg xberapa nk best..dah smua setuju nk g mgg ni jugak, nak xnak tebal muka la kak yah p hadap nk mintak cuti..dapat la cuti tu, tapi alfaham2 la...ampun2...huhu

maka..jumaat pagi itu, ke penang la kita...pegi 2 kreta,me n hubby, mak pak mentua aku n akak ipar aku sefamily...kali ni xduk umah auntie norjan dah, duk hotel pulok...nakmo dah duk umah auntie, panas....hehe..kali ni pegi lama sket, 3h2m..tapi akak stay 4h3m..me n  hubby cannot la nk lelama sebab weols org penting kat opis...hahaha...taklah..nama pun apply cuti last minit, alasan plak xkukuh, xkan nak berhari2 plak kan..lagipun dah selalu sgt dah g penang ni, thn ni xtau brapa kali dah..sen pun nan ado, blm gaji lagik kan...duk menggulupur dah laki bini nih..

ada gak yg bertanya sebab slalu duk dgr aku duk g penang ngan FIL aku ni..apa yg bestnya g sana..alkisahnya..mak mentua aku ni asal penang..pak mentua aku dlu pun of cos la duk p penang, akak dlu keja penang, hubby pun dlu duk ulang alik penang slalu..sedara mara pun ramai kat sana. pak mentua aku plak suka p sana SEBAB nak g mkn nasik kandaqq!! huahua..dan kali ni p penang, makan, shopping QB, makan, shopping QB, makan...tu jek agenda..xdak g memana pun..p umah tok som (sedara mama) je kejap..

yg seronok berganda2, haziq la..leh mandi pool..drpd sampai n selagi xleh mandi pool, duk bernyanyi tulah..sampai merajuk2..dia ni bukan bley silap sket, merajuk..klau dia nak, kita duk lambat2, pastu merajuk..bila dah org nk bg, xmo jugak, merajuk lagi..xjantan btui, asyik  merajuk...huhu

 2 beradik sebelum pegi..sronok sungguh depa..


weols check-in kat vistana..amek apartment. nk yg 3 bilik, tapi sudah yillek..cuti skolah n weekend also, paham2 la..last minit plan, gitu lah..dapat yg 2 bilik je, ayah n mama 1 bilik, aku, akak n hana 1 bilik, yg lelaki2 tdo depan tv..bawak toto 1..sumi, helper ayah tu, duk bilik iron..kecik, tapi cukup la utk dia sorg..


duk nunggu nk check in..akak wat reservation atas nama aku, dapat la gomen punya price..kena lak skang da promosi.utk apartment 2 bilik cuma RM 150 jek per nite..klau biasa 200++..ramai gila manusia kat situ..dengan seminar la, wedding la..skang kan cuti skolah..penuh!


ngan hana kat hotel...kali ni hana punya mood cam xbrapa nk elok..kejap2 ok, main, gelak2..kejap2 nangis..mungkin dia pelik la kut, bukan rumah dia..rimas sama kut,panas, duk kuar kerap g jln2 maybe dia jadi xselesa, nangis la..

klau mood dia ok, ha gelak ja..sua ja kamera, sengih ja..klau x, dia buat xtau ja...ni duk tgh bagi tdo kitty dia..



kali ni mmg pegi utk makan..haha..boleh gitu..1st day, sampai2 g mkn kat kayu nasi kandar..belakang vistana tu jek..tempat mmg meletop la, siap ada ekon..tapi ngko jgn tekejut bila tgk harga nasi tu...aku amek nasi beiyani, udang sekor, sotong sekor n telur sotong goreng, tau brapa?? RM 23!!! bapak mahal!!terkejut aku..udang ngan sotong xdak la besar bagak pun, sedang jek..hampeh toi..akak amek ketam, 19 hengget kena..yg lain sorang dlm 10 hengget jek..



nilah nasi aku yg mahal gila tu...belah sana hubby punya..tobat dah pasni...huhuh



mlm tu mkn kat pdg brown..ni feberet pak mentua aku ni la..dia suka mkn sup kat sini..mkn goreng2, mkn sate, mkn eskrem, pasembur..
2nd day, pepagi lagik g mkn nasi kandaq kampung melayu..dekat ayer itam..haa, yg ni aku suka..sedap! dr xminat nasi kandar, tapi bila p kat kg melayu ni cek sooka..sedap dr kayu nasi kandar tu n muuuuuuuuuuuuuuuuurah dr sana..hubby ngan ayah bertambah2 nasik pagi tu..kenyang sampai petang..
mlm tu plak g mkn kat taricafe..jauh dr vistana, dekat feringgi nunn..nak pegi  jek dah dekat 30 minit..situ mkn western..hubby kata steak sedap..mahap la, cek xminat la..aku mkn chicken chop, boleh la..xdak la sedaps gt pun..ha, kat sini paling mahal punya makan..huhu...ayah kata xpa, nak bg anak2 makan...mekacih la daddy..

last day, pepagi dah kuar, nk g break1st kat mek d..harung ngan mak pak mentua aku skali..western la mereka utk bekpest hari tu..aku mkn maha punya kenyang..


 di mek donald..kali ni amek set no 1..pastu amek set 5 pastu share ngan hubby..kenyang sampai petang..



dah sudah mkn, bley plak hubby ngan ayah nak g mkn nasik kandaq kg melayu lagi...ayah kata xkenyang...huahuahua..ayah2. kesana la pulak kami pegi..ayah ngan hubby jek mkn, aku minum kopi dia yg mmg terbaekk!!mama mkn roti canai, akak blk hotel trus, haziq nk mandi pool lagik..

pastu, ayah nak ke QB, nak g FOS..dia beli tshirt 3 helai..aku sempat gak grab sket..huhu..balik hptel, rest kejap, kemas2, smayang...balik perlis.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...