Friday, December 10, 2010

bermandi peluh...

last week kan incik suami demam seleselema...bdn cam seram2 sejuk sket...dlm duk rasa cam tu kenurik kawen opismate dia pegi jugak..balik dr knurik bdn still xsedap..pkul 11 mlm bule dia ajak aku p mandi wap...sket lagi aku nk berlayar di lautan sepi dah, tapi dia gigih meh duk kaco suh aku bgn jugak...kesian kat laki, ikut jelah..

ni 1st time aku meh buat kat sini..dia plak ni 1st time pas kawen..huhu...pas kawen jadik malas..sblm kawen dia slalu g jugak...seb baik abg yg jaga kat situ kenal lagik dia..

seb baik masa kami pegi tu bukak lagi..dia akan buka slagi ada org..kitaorg sampai tu dah nk pkul doblas dah pun..tgk kat luar cam pekak jek tempat ni, sebab dia buat kat rumah kedai yg langsung xcun...haa, bila msk dlm barulah nmpk cam best sket...




okes..ni sesi pilih cd lagu...idok le ko duduk dlm tu nnt kejong jek...boring mampus nak tgg habis...
 


 inilah ropernya..tu ko jgn memandai2 nk tekan2 yg kotak hitam tuh, biar owner dia sett sendri n aku rasa dia mmg xkasi kita set sendri kan?..karang tersalah tekan, masak ko duk kat dlm tuh..tu utk setting suhu n timer.



ha..kecik conet jek, muat la utk sorang..aku mula2 request nk duk berdua2an ngan hubby...tapi idok le buleh..duk kat dlm tu kena bukak habis smua, pakai tuala jek..karang panas2 pun jadik jek...tetttttt...hahhaha..yg kaler hitam2 kat blakang  tu heater la tuh..jgn nk gatal2 g pegang2 pulak..keliling ko ada, belakang, depan, ngan bawah..tepi jek xdek..panas membahang tu jgn cakap la...ha, ko duduk atas towel putih tu la.

mula2 masuk tu aku kool jek..dah masuk 10 minit..haaa..bila ko lagi bnyk minum air, lagi cepat la suhu naik..aku kejap2 tgk jam tu duk hitung bila nk habis..bapak panas!!duk dlm tu 30 mnt jek, xbleh lebih,pastu ko kena minum air slalu..abg tu kasik mineral kecik sebotol.dlm tu dia buh garam ubat apa ntah..walaupun panas membahang, tapi botol air tu berpeluh cam air ais..heran2..akunyer last temperature ms minit yg ke 30 tu adalah 52 darjah celcius....gila ko..feeling cam duk dlm neraka jahanam dah..hahahha..astagfirullah..insap2

memula plan nk tdo..kena lak layan cd lagu MLTR..fuhhh...tapi, kejap jek ko bleh layan, ada la dlm 5 minit pertama..bila suhu start naik,xdak maknannya ko nak feeling2...panas dowh!duk menggedik je la cam kena bakar..berpeluh2 badan ok xpa lagi, panas kat muka tu yg aku xtahan..


dan2 jek 30 minit, dan2 tu jugak aku kuar..tgk muka kat cermin, sket tagi cam udang hangus la aku..merah muka!peluh bule thn la..tapi kat kaki xdak sgt..kat tgn memang menitis2 la..kuar abis lemak2...rugi2..huahuahua

diorg letak kipas kat luar tu..utk keringkan peluh..dah pakai baju siap2 smua..kuar tgg hubby..dia pun kuar sama ngan aku jugak..duk berpeluh2 lagi aku tgk..dianyer temperature last skali 58..gila panas..hok ni mmg kena bakar sungguh.

klau nk compare, tapi aku lagi suka yg jenis tutup badan tu...cam yg ni ha..

pic from hencek google

sebab muka xberpeluh sgt..dlu aku slalu gi buat la kat spa kak mah tu..mmg best..rasa ringan badan sebab dia buh herba mcm2..pastu wangi jek bdn ngko..muka xpanas,cuma berpeluh jek sebab bahang sampai ke muka..

tuh kat tgn...kuar peluh kut liang2 roma sampai merah2 satu badan aku...nak2 kat tangan,kaki n muka...


dahla muka aku ni mmg pori2 besar, bertambah2 la terbukanya bila kena panas membahang gitu...ni klau ada cermin,besi pemicit jerawat tu, fuhh syok tenyeh blackhead kat muka ni..sampai abg yg jaga pun kata muka aku merah...

see..muka kak yah yg berseri2 pas buang lemak2 yg xberguna tuh..abg tu kata bagus utk pompuan sebab nnt muka akan ada blusher semulajadi..n lagi cantik sebab bila kena panas muka akan merah2 jek...ailike!!


pasni nak pegi lagi sebab skang ni aku lak rasa cam nk seleselema..duk bersin xbenti..meleleh2 dah ni..1st pegi, xkena bayar,free..bayar utk air mineral jek..pastu kena bayar la..klau nk free kena kawen ngan abg yg jaga tu..skali buat RM18+RM1 utk air..murahkan?

salah satu cara yg cepat utk turunkan berat badan tertutama kepada yg malas nk bersenam..n akan ada kesan klau ko ada penyakit like kencing manis..tu abg tu la yg kata sbb ada yg berkesan...bagus kan?

ada pantang larang jugak nk buat ni..1 hour before n 1 hour after, ko xleh mkn,minum ais n kena ekon..oleh yg demikian, otw balik tu kami naik keta tanpa ekon..pastu bleh plak p round jauh2 sket sebab nk kena angin..panas td xhilang lagi..huhu

dah sampai umah..lapar plak..yelah ko dah buang peluh2 lemak2 smua, lapar balik..tgk bihun sup depan umah buka lagi..zasssssss trus pegi..pkul 1 pagi dah tu

mkn bihun sup daging kongsi 2 org..xleh mkn bnyk sgt...heheh..

minum air panas jek..klau x,jgn harapppppp nk minum air panas mamat sorang neh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...