Search This Blog

Loading...

Tuesday, December 14, 2010

hantu kak limah balik rumah di kampung pisang

pepandai je kan tambah2 tajuk movie org..dah la tajuk asal pun mmg dah panjang nau, ko tambah2 kan lagi pulak.

dek kerana duk baca komen2 kata crita ni best, maka aku pun ngan gigihnyer pujuk la hubby ajak g tgk crita ni..laki aku ni kena gaya, mudah je nak ngajaknya, xkena gayanya..ada saja alasan nk ngelat xmo g nengok wayang..memilih crita gak dia ni, crita melayu haram xlayan...aku klau crita2 komedi nih cepat ja nak g...leh gelak pepuas sampai muntah...leh release tension meh....

malam itu, berjayalah aku memujuknya utk bersama2 pergi menonton wayang..skema! tu pun sebab aku kata aku blanja..hampesss!
tgk show pkul 9.15mlm..ramai gak org..xpenah2 aku tgk wayang duk seat depan..baris ke 5 dr depan..bolehlah..xdak la depan sgt...skali pukul 9.30 wayang xstart2 lagi..penonton dah mula bising2, siap baling2 pop corn sambil jerit2 " pulangkan2,pulangkan duit kami!!" ok, tipu!
pkul 9.35 mcm tu br start..langsung xdak iklan2 yg xbest tu, trus start crita..bagus...


bole la jugak crita ni..ada la jugak lawaknya..tapi idok ler lawak benor mcm ngangkung tuh..aku pun mengekeh2 gak gelaknya...sket lagi dah nak roper mak limah dah..hahaha...cakap perak dah ni ha...
tapi klau nk kira lawak, rasanya zombie kampung pisang lagi lawak..kali ni awie xlawak sgt, menang kat si johan ngan ucop yg kali ni duk atas wheelchair..si awie tu asyik silap cakap jek..nak ckp omputih tapi silap..dia sebut wheelchar..pastu sebut zombi jadik zomba..bongokss
seram ? haram xseram!! siyess! aku bleh tgk tanpa tutup2 muka. padahal sembunyi2 gak belakang hubby.
ada ka panggil bomoh, tapi salah panggil hantu, skali kuar hantu kopek yg teteknya panjang tuh..coiiii....ropernya, si mak  limah tu tetttt..mana bleh cita, g la tgk sendri..baru saspens..

ada mamat gemok yg duk belakang kami tu gila punya gelak..duk dengar dia gelak2 jek dlm panggung..dah la kuat, pasrt xlawak pun gelak..xpenah tgk wayang kut..last2, aku gelak kat dia sama...padan muka

kesimpulannya...aku kasik untuk kelawakannya..tapi last2 harammm xpaham..ending cam tergantung, sama cam hantu pompuan yg tiba2 terbang tuh...haram xpaham..ada sambungan pulak la tu pasni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...