Search This Blog

Thursday, December 02, 2010

keponakan baru di bulan doblas

hari ni para sepupu sepapat sepepet pakat duk bising kat pesbuk...
sebabnya..sepupu aku, mieja dah selamat bersalin..alhamdulillah...pastu pakat duk bising2 suh haplod cepat2 gambar bby baru..wakluu korang...seb baik ada mak menakan yg baik hati neh..laju2 jek haplod utk korang..pasni kakcik branak, sapa nk haplod gambar anak kakcik plak?

beliau selamat melahirkan seorang bayi perempuan seberat 2.8kg pada tgh malam semalam, jam 12.55 pagi secara pembedahan..ibu dan bayi kini dilaporkan stabil..doktor aziah melaporkan dr wad bersalin hospital tuanku fauziah kangar perlis...ceewahh





sepupu aku neh muda 2 bulan jek dr aku, tapi since aku bln doblas thn 82, dia bln 2 thn 83, maka saintifiknya beza umo sethn cenggitu...huhu..dia kawen bln 3 yg lepas..mmg bunting pelamin. bln 3 kawen, bln 4 dah lekat trus...pantas bertindak!! ater, laki keja bomba..hehehe

maka, lepas opis tadi, laju2 la aku pegi spital..semlm dah cemas sepasal dah bl tgk kat henpon dia kol..duk bajet ada apa2 jadik la sebab dia mmg duk tunggu hari dah..sepatutnya due on 16 dec ni..semlm dia g spital nk check perut sebab anak dia songsang, trus sakit...trus kena tahan la...semlm selamat  la kuar gegurl tuh...mak lang la yg duk nunggu..tadi aku p lepaking sana lama gak, habis waktu melawat br balik.....moh..tengok org baru....


rambut lebat..bersambung skali ngan kening tu ha...kening punya garang...

syok tgk muka2 suci baby nehh..tulus mulus je kan...xtau lagi mieja nak letak nama apa..yg pasti kena ada nik kat depan..sebab somi dia keturunan nik..dr kelate nun...td aku panggei dia mok nik..hehe


mok nik neh nnt mesti pening..mcm anak2 menakan yg len..maklumlah, mak menakan ramai sgt...makngah je ada 3 4 org..tu blom makndak, mak teh, mak lang, mak su, mak cik, makmok...eh eh..tu xmasuk ngan tok lagi..tokngah, toklang, toksu, toknjang, tok tok buka pintu...aduiii...aku pun pening
nnt bila mok nik besar, haaa...makngah ni la yg dia akan ingat..sebab mak menakan ni la yg dia tgk dlu dr mak2 menakan yg len..nasib la korang..aku dah jampi2 dah dia bg ingat makngah sorang..hahah..gila tamak!!

hok ni mak menakan over..punya pulun duk kaco bby tu bg bgn...bukannya umo 2 3 bulan la dey..xsampai 24jam pun lagi umo dia..klau dia celik pun, bukannya dia nmpk kita2 neh...
tapi mak menakan ni pun mok nik akan ingat la jugak sebab pulun duk kaco tdoq dia...

utk mieja...tahniah for the bby gurl yg comey itu..selamat berpantang n selamat berjaga malam ek..jaga leklok perut hang tu...jgn buas2 sgt..utk maklang selamat menjaga la cucu baru...

2 comments:

  1. a'a kak..duk terpenyek dlm perut mak dia, sbb songsang..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...