Friday, December 31, 2010

sebeban...


inilah jadiknya bila basuh baju hanya pada hari minggu saja..slalunya masa weekdays pun basuh jugak, ni last week punya stok..seminggu xbasuh baju+ baju yg bawak g seminar  hr tu..weekend baru basuh...letih weh mgg tu..nak basuh senang jek, masuk washine machine jek, bab nak sidai ngan lipat tu la..

pastu...haaaaaaaaaa..amek kau, sebeban kat situ..tgk dlm drawer, sluar kecik pun sudah menyusut..baru sedar nk basuh baju...mau 4 kali gak buh mesin basuh tu..non-stop..seb baik xmeletop mesin tu..huhu..klau meletop, jenuh la nak g sungai belakang umah basuh baju sambil nyanyi lagu suriram ram suriram..suriram yg manis.....

dah siap basuh...masa sidai, haa..penuh penyidai, sampai ke pagar pun sangkut sama..sket lagi cam kedai bundle dah..mujur org yg lalu depan umah aku xbenti tanya baju made in mana..selai 2 hengget...

masa nk lipat..adeii..lenguh pinggang aku! banyak wei...masa sidai, xpalah...mudah jek..masa lipat tu..uh uh...senakk...pastu nk susun msk lam almari lagik..haishh...gitulah isteri2 kan..tu xmasuk baju anak lagi..nanti lagiii banyak kan?

ni baju2 kerja aku ngan kemeja hubby...yg ni buh hanger pastu sangkut lam lemari jek..baju kerja basuh asing ngan baju2 lain...kerja 5 hari, so 5 pasang..kali plak ngan dua org..gitulah tiap2 minggu...



dah guna raga yg paling besar pun melimpah ruah keluar lagi...pasrt nak susun dlm almari pun 1 hal jugak...3 almari ok...
kadang2 mai mls aku tuh, pas lipat, seminggu duk dlm raga tuh..bila nak pakai, p punggah carik lam raga tu..klau aku yg carik sopan la sket..klau laki aku tu..xdak maknanya nak sopan..silap2 aku kena lipat balik smua baju dlm tu..dia main tarik jek..kadang2 aku malas nk lipat baju tshirt dia, biar jek duk dlm raga..kita dah susun cun2 dlm almari..dia suka2 hati jek tarik ambil baju, habis yg atas tu tunggang langgang..mencik wei buat keja 2 3 kali..tapi...bila tgk baju dah basuh duk lama2 lam raga, mencik jugak...



sampai ke tua la abes lipat kain ni....huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...