Search This Blog

Tuesday, December 28, 2010

semekin sudah...

ai sudah semekin skang neh..semekin? haha..sudah jatuh miskin wehh..
minggu ni duit kuar mencurah2..kalah paip air..kepala paip tu bleh gak tutup, ini...tutup pun kuar jugak...maunya mak xsemekin..haishhh...

mingu lepas..beli baju dalam baru ngan kasut baru..beli itu pun mau shout disinikah?

bukan2....beli tu smua bukan untuk aku...ini beli riban2 punya harga....untuk ni ha....
untuk kaki aku ni ha..maintanance kena jaga weh...karang buat hal kat tepi jalan...haaa..sapa nak tolong...nak halo2 sapa? laki aku? nun jauh kat sempadan nun, bukan bule sampai jam2 tu jugak..

hari rabu lepas aku kasik baju dalam baru kat dia..yg lama sudah cerah, nampak dalam, duk kena sunburn kan..lagipun dan 4 thn sudah...kat tingkap depan sebelah kiri mengelembung sket pas hubby basuh keta last month...rimas aku tgk sebab bila nk belok kiri, xberapa nk nampak jalan sangat..xclear, mengganggu pemanduan ai..hehe..so, kasik tinted baruuu..sebab tu kata baju dalam..pakai kat dlm kan..klau kat luar tu,huhu...xkan nak cat baru kut...duk elok lagi cat tu..maybe nnt nak polish je kut...

itu hr rabu..hari ahad lepas...kasut baru pulak..yakni tayar baru..tayar lama tu sudah 2 thn..lagi pulak aku pakai continental dlu..silap btui pakai brand tu..tayar dia mmg tebal n bunga smua xhaus. tapi lama2 tayar dia retak..bule nampak ar retak2 tu smua..klau xtukar gak, lagi lama silap2 retak2 tu makin besar..

tukar tayar tu kat gurun..sebab dek min kata sana murah..balik dr penang tu, exit gurun ar..carik kedai tu xsusah pun..tapi2 banyak plak kedai tayar kat situ..tapi satu jek buka, yg lain tutup sudah..maka tawakal jelah..tanya2 dlu, pastu halo2 kat cik lan jap..aku bab2 keta slalu rujuk kat dia..dia mmg kaki..hehe..bl dia kata ok, haa..on..tukar trus..aku amek brand yokohama plak kali ni..tukar empat2 trus..senang..hubby biasa ar..mula2 nak bangkang dlu la..cakap xpyh amek lagi, blk tgk kat perlis dlu kut lg banyak pilihan n maybe lagi murah..malas ar aku..dah alang2 duk situ, tukar jelah..kedai tu pun nmpk ramai orang..lagipun ciklan kata harga yg dia kasik tu mmg murah dah..yokohama sebijik rm 145..murah ke?

pastu pastu....ai tukar nga sport rim skali...hawhawhaw....sebab dia kasik murah jek..tergoda mak  tgk sport tim tu...sian plak diorg, dah buka tayar, dah balancing smua, pasang tayar baru, pastu buka pulak, balancing lain ngan sport rim tuh...pastu rim lama aku aku amek balik, buka pulak tayar baru yg duk situ tu...huhu..mahap yek..





lama gak kat kedai ni..sejam gitu la sebab kena buat keja 2 kali...tapi cepat btul diorg ni buat keja...bagus, xpayah la buang masa lama sgt sebab kami kuar dr situ dah pkul 7 ptg..

balik perlis, tanya2 org, diorg kata mmg situ tayar murah..tanya kat laki si wardah tu, dia kata murah..dia keja bengkel, diorg jual tayar yokohama tu RM 160 sebijik..huhu..seb baik..

pastu hubby kata, dia ada sembang ngan sorang pakcik tu masa duk tunggu keta siap, pakcik tu pun kata gitu..haa...see see...seb baik kan, tukar kat situ..seb baik aku xdengar kata dia..pastu pastu..balik ngendeng2 aku duk minta sponsor tayar keta dia plak...wakluuuuuuuuuuuuuu...









makcik semekin dah skang ni...tayar baru, tinted baru...gelang baru....awwwwwwwwwwwwwww

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...