Saturday, January 22, 2011

29

22.1.11....hubby dah cukup 29thn...oh oh..kamu susah tua dr saya..muehehe..hepy sebeday yek laling..hadiah ? ermm, kena kasik ekk? nanti2 la..err, xpayah la...kan mama dah kasik kasih sayang yg tak terhingga utk papa.....** kan aku dah kopipaste ayat masa sebeday aku bln doblas lepas...haha..

setelah 4 thn kenal, 1thn 2 bulan kawen..alhamdulillah.semakin lebih mengenali insan bernama shahrizal marzuki neh...makin serasi.harap2 serasi utk selamanya...syukur jodoh kami kuat dan disatukan..beruntung jugak aku dapat laki cenggini..nak tau napa ?

  1. laki aku neh anak bongsu..manjanya..haishh....kadang2 maleh nk layan..badan jek besar bagak, tapi dlm hati ada taman...hehe..bukan la manja sampai tahap mengada2..tak2..cuma hati dia ni jenis lembut sket..dlu2, cakap klau kuat, kasar, sentap trus..skang dah ok..sebab dia pun cakap kuat2 jugak..
  2. pastu dia ni jenis xreti nak marah org..korang buat la apa pun..camtu jek.kadang2 aku geram jugak sebab nnt org akan pijak kepala kita la kan klau kita lembut sangat..tapi mujur jugak dia jenis camtu..idok le dia marah2 aku klau aku buat perangai yg dia xsuka..habis sgt dia bising2 sket, pastu diam..mujur2..klau dia jenis marah2, dijerkahnya aku hari2, ha camno ?
  3. klau ngan kawan2, kerat jari pun silap2 mau..mintaklah tolong apa pun..xkannya dia kata tidak..baik sangat..tapi kadang2 aku cemuih jugak..yelah, mcm aku kata td..baik sangat ngan org..klau kwn2 dia smua baik cam dia..oklah kan...
  4. makan sangat memilih jugak kadang2..kadang2 mcm mudah, kadang2 mcm susah sangat..aku suka, dia xsuka...dia suka, aku lak xsuka..tapi, kecik punya hal la..sangat suka nasi kandar (mungkin sebab mama org penang), sangat suka coke n teh o ais, manis2 tu makanan dia la..dia bule mkn camtu jek lady's choice yg peanut+chocolate tu ok..ratah ok, bila ingat2 balik..grrr..geram!
  5. laki aku ni hidup dia mudah..jenis yg xpikir banyak sgt dia ni..hari ni, kira hari ni lah..besok, tunggu esok..tapi2..kadang2 terbalik..xtetap pendirian sket dia ni..
  6. suka bangkang apa yg org cakap tu mmg dah tebiat semulajadi dia..cakaplah apa pun, ada saja yg xkena..keja nk bangkang...dah lama2 baru nak dengar apa kita kata..sebab tu la kami hari2 gaduh..tapi gaduh2 manja saja ok..bukan jerit2 tu ek..no no..xelok
  7. suka bawak keta laju2..scary gak dlu2..tapi lama2, dah biasa..tapi still under control..dia xharap sgt org bawak keta klau dia naik sama..xpenah eksiden cuma skali jek, jatuh kat wang kelian..keta kemek2, tapi dia rilex jek..
  8. xsuka bersukan..thn ni dia dilantik jadik biro sukan kat opis dia..masak la sbb dia zero bab2 sukan ni...!!haha..walau xbersukan, dia tatap gagah..wahhh...gagah la sangat..sebab dia bule buat smua keja kat umah ni..cuci toilet, repair paip air bocor, tukar lampu, repair dapur tersumbat, tukar tayar kreta, tolak kreta mampus sbb habis minyak, tolak pagar, pasang wayar astro, pasang lampu dinding, pasang arial tv..huhu..gitulah laki aku, mujur leh buat semua sendri..tapi tu smua kalau ayah suruh la.klau aku suruh..hmm...mau minggu depan br nak buat..grrrrrrrrrrr
  9. sangat rajin menggodek..godek apa? yg ni mmg aku salute habis kat dia.laki aku ni keja bahagian IT. banyak yg aku tau dr dia. dia ni klau ada satu2 benda yg baru, yg dia xtau..dia bule duk berjam2 depan laptop, google segala mcm pasal apa yg dia nak tau..pastu dia bule ingat n crita kat aku secara detail. tu yg aku jadik malas..aku tanya dia jek, pastu dia carik ar..yg aku heran bule dia duk berjam2 baca jek kat laptop tu..klau aku ni jgn harap arr..duk berjam2 jugak, tapi ngadap pesbuk ngan gosip2..hahaha..kiranya laki aku tu penuh ngan ilmu pengetahuan la lam pala otak dia...begitu..
  10. sangat suka tidur n sangat senang nak tidur..letak jek kepal...trus kroh kroh..nak gerak bangun kadang2 rasa mcm nak suh g berperang..tiap2 pagi mau 7 8 kali gerak baru bangun..tu pun sebab aku tipu kata dah pkul 7.30 pagi..baru nk hegeh2 bangun..mmg tiap2 pagi aku hilang mood la klau duk gerak dia banyak2 kali...bule plak dia jawab bila kita gerak, ' jap2, nak ttp tv'..pastu gerak lagi, ' jap2, nak tutup pintu'..pastu, '2 minit jek lagi, pasni bangun.. pastu ' sat2, seminit ja'...mmg ngok btui la..
  11. klau mandi..mmg masak la tunggu dia..xcukup setengah jam mmg xkuar la dr bilik air tu...buat apa pun aku xtau..tapi skang dah kurang sket dah..tinggal 15 menet jek sebab aku duk bising2 kat luar..hahahah
  12. klau aku majuk..dia suka ciom2 aku..hehehe....pastu meh sondol2 aku..tu mmg habit dia dah....layankan jelah...
  13. dia ni sangat susah nak ingat nama org n org tu skali...pastu suka suki jek sebut nama org, lantak la nak jadik apa..pastu pandai2 la aku nk teka pasal sapa yg dia nk crita tu..klau crita pasal sesoorg kena ada contoh skali br dia leh ingat..contoh klau terselisih ngan kwn aku, pastu aku bgtau la kat dia..' tu nazirah tu..pastu dia tanya, yg mana rr, xingat..ala nazirah yg bawak keta laju tu..pastu baru la, oooo...ingat2'..ha begituuu..dah lama2 baru la memory dia up sket..bab2 nama org jelah, bab lain xdak hal..
  14. dlu, masa baru2 kawen, xreti pakai kain pelikat sebab xpenah pakai...skang sudah terer..siap leh pakai kain pelikat masa tidur lagik..
  15. klau tgk tv, suka tgk crita yg ada mesej..klau crita melayu, mintak mahap la. takat nk tgk crita tiramisu tu, jangan harap.xlayan.aku bangun g toilet jap, dia tukar channel tv trus...crita2 omputih jek layan...eksennnn
  16. suka pakai bedak banyak2 mcm hantu pocong kat muka ngan badan pas mandi..pastu penuh la bedak kat lantai tu..
  17. xsuka klau aku duk berleter..nasib la kan..sapa suruh sepah2 baju....hahahha
  18. last but not least...laki aku yg mok2 tu..ada bantal busyukk...muehehehheheheh

mcm2 hal la laki aku yg sorang tu..apa pun kelebihan dan kekurangan dia..smua aku trima seadanya..baik buruk dia, dia adalah org yg aku chenta....wahh! kerna, kekurangan dia tulah yg melengkapkan aku...

papa laling..hepy besday....may god bless u n hope ur life next full of happiness!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...