Thursday, January 06, 2011

buka buku baru...buku lama jadikan panduan

dah kata masuk tahun baru ye dok..maka, kita buka buku baru..buku lama....jgn buang....nehi nehi...simpan yek, jadikan panduan di masa hadapan....

buku apa yg aku duk merapek neh?

haaa...bukan buku 555 yek..buku ni ha..buku catatan kerja aku ni ha....nampak apa yg aku tulis tu ? aku sorang jek yg paham apa aku tulis..hehe..kadang2 kalut2 tu main tulis jek, draft jek dlu..pastu bila nak buat keja, mulalah bengong2 nak baca balik tulisan sendri...kadang2 ada yg aku sendri xtau apa yg aku tulis...bule gitu?
2 thn mcm tu aku guna buku ni....ikut tu xmo tukar buku baru lagik, tapi disebabkan dah tinggal sekeping 2 je lagi page yg free, makanya..beli jelah buku baru...tapi xdak la lusuh ka, koyak ke..tak tak...aku jaga okey buku tu..2thn xkan xabes yek buku tu ? a'a..xabes..sebab aku sepp..wahaha..xlah, aku note bab keja jek..klau yg xpenting sangat mcm note utk benda2 yg on the dot tu, aku buh tang lain..tu pasal leh guna sampai 2 thn.
tu lah segala mcm note pasal kerja. step2 utk buat keja, password, no talipon, note meeting, mcm ahh...hilang tu smua...wuhaiiii..jenuh wei..ada yg dah bleh hafal, ok lah..yg sethn sekali jek punya keja..haa...menjawab la ngko klau lupa..


makanya...walau sudah ada yg baru..yg lebih ensem...yg lebih menawan ni...yg lama still duk kena belek2 jugak..start hr senin lepas, smua dah masuk buku baru ni..klau ada yg penting2, yg berkaitan nga kerja hujung2 thn lepas tu, aku copy masuk buku baru ni..xpayah la nak usung dedua buku ni g mana2 ye dok...yg lama tu sebagai rujukan bl xingat..


ni lah roper yg lama tu..kat depan tu mcm pocket file..so,mcm2 lah ada slm tu..kdg2 ada tulis note kat kertas2 kecik, so masuk situlah..kat depan skali tu gambar family aku ngan arwah tok bah n chaq masa raya 2006 kut..kenangan tu..so, duk la situ diam2..


sama besar, sama tebal, sama cute...hehe...korang cena? ada buku note utk keja or smthing else? ataupun..planner, diary...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...