Wednesday, January 05, 2011

hubby baby mucuk mucuk demok demok

tadi masa kat opis hubby dah kol keriau2 dah..balik umah ptg  tadi pun sama gak..sampai2 ja umah..trus crita pasal tu..kena lak aku duk kat depan duk tgk tv..cam biasa lah..mailah dia hadap depan aku tu..beriya2 cerita penuh perasaan..

nak tau apa yg dia duk teriak2 sangat sampai kol crita kat aku kat opis tadi ?



tadi..bos dia department mana ntah aku pun xpaham ada la kata kat dia ngemok!!!wahahah...masa dia kol crita td aku rasa cam nak gelak guling2 tapi kaver..xsampai hati sebab yg duk crita tu laki aku wei..mau kena terajang? hahahha..tapi siyes aku gelak jugak tadik..trus sentap..wahaha...gelak lagi!

maknanya ada kesedaran la yg badan tu dah makin naik ye dok....

pastu dia salahkan baju...kata baju kemeja yg dia pakai td buat dia nampak ngemok..xmo ngaku jugak kan ? biasa ah, tu la ayat dia bila dia pakai baju pastu ketat sket..dlu dia kata aku tukar sabun sebab baju2 dia smua ketat..basuh baju ngan sabun apa ntah sampai baju dia smua kecut habeh. ada ka fakta gitu ?

klau aku marah dia makan banyak..sentap..pastu bukannya nk benti..tapi trus mkn jugak..makan tu selera sungguh..xtau la mai mana selera tu, mcm xpenah kenyang..heran aku tgk..bela hantu raya ka hapa...huhu..tu yg kadang2 aku mls nak masak..laki aku tu kan suka mkn kat umah, xkesah la masak sesimple mana pun, mmg mkn bertambah2..klau mkn luar, xla banyak sangat, tapi xtentu jugak..kadang2 dibelasahnya dua pinggan jugak..tgh2 mlm klau lapar, bule plak start keta p carik beger..klau aku, baik aku lena truih ja..sakit hati kadang2 tgk dia mkn..yg xtahan tu..bule plak ada hobby baru..cheesedale yg kita mkn ngan roti gadenia tu..dia mkn saja ok..ratah camtu ja..klau sekeping xpa, ni berkeping2 ok..pastu ladys choice yg peanut+coklat tu pun dibantainya makan saja..tgk2 dah tggl roti jek...adeii..laki aku...silap2 kena kerat kaki plak nnt pasal kencing manis..

pastu2..bila kat umah kadang2 aku panggil dia mok2, short from gemok gemok..bule plak dia menyahut..hahaha..gini ar lebih kurang klau aku slalu panggil dia : " papa mok2 "..pastu dia jawab " yep, awat "? kehkehkeh....sedar diri la tu kata ngemok dahh kannnnnnn..hahah..xtahan...


tgk la gambar yg kiut miut jambo xsangga ni..senyum meleret2..ni la yg buat aku angau ngigau siang malam dulu...masa ni badan fit jek..ni thn 2006 klau ikut kat gambar tu..


haaa..skang ni, amek ngkau....tu nampak perut tu ....selambak dah..brapa bulan peknen pun xtau..nak kata sembilan bulan, lebih dah..xberanak2 lagik....muka pun dah penuh dah..aiyooo daling...cena eh?


smua org kata badan dia naik..tapi dlu dia kool jek..tapi tidak utk hari ini..maybe sebab bos dia kut yg kata..heheh...nasebb le kan..sedara mara yg lama xjumpa, pakat terkejut gak tgk kenaikan dia..agak drastik disitu sebab br sethn kawen..jawab dia senang jek..."makan lalu, bini bela elok dah"...gitu yek...
aku pun badan naik la jugak..xpalah dah branak dah sorang kan..plan mmg nk diet gak, nak turunkan sket sebab pas branak ni badan naik gak..tapi dah plan nak peknen thn ni, so nnt pas beranak pulak aku diet eh..karang rugi jek diet, tgk2 peknen..hehe...



papa mok2..pasni diet eh....takot kamu sakit nanti...xmo2....sakit adalah xbest!
tapi..kamu ngemok pun, sayang kamu jugak!!!tapi klau kamu kurus, kamu lagik ensem bergaya...leh pakai baju fit2,skang xbleh sbb perut terkeluar...kena pakai saiz dabel XL...muehehehe..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...