Search This Blog

Monday, January 31, 2011

kereta oh kereta

kat langkawi sana, kami sewa 2 kereta..nak amek van, xdak.ada van pregio kut, tapi mahal sangat..so, amek kereta iswara jek. sebijik 60 hengget utk sehari..so, amek 2 bijik..hal transport, kak ija yg urus..tunggu laki aku tu, besok nak pegi br nk bgtau..lambat!!

1 kreta dek wan bawak..ciklan, k.ija, amierah ngan afizah naik sana...1 lagik, laki aku bawak..aku, umi, adik ngan abang naik sini..cun2 jek..
kreta sewa ni korang tau la kan cemana..kami dpt 1 iswara lama, kaler hijau..pastu 1 lagi model baru sket. kreta yg dekwan bawak, ekon slow sket..kena bukak tingkap..pastu 2nd, masa nk g island hopping tu, bleh plak tayar pancit! ngok btui. kol diorg,lambat plak nk mai..so, tumpang ngan agen utk island hopping tu la. balik tghr tu, tgk dah siap tukar tayar dah..seb baik..


kreta yg laki aku bwak..ni lah dia..ekon ok, kuat gak la..tapi tingkap smua xleh bukak..gilak btui..klau jadik apa2 la kan..pastu, pintu plak, klau nk tutup kena bajet korang baru pas gaduh  ngan bopren n merajuk2 hentak2 kaki...pastu hentak pintu kuat2 la kan klau merajuk..ha gitu la lebih kurang..klau tutup pintu tu lemah gemalai bajet cam pengantin baru, xdak  maknannya..bule plak pintu belah umi terbuka masa kat atas jalan..lawak gila!! seb baik la time tu laki aku xbuat kona baring ka apa...silap2 mau tercampak kluar mak aku tu....hahahah.

kreta sewa ni slalunya tuan dia xjaga sangat pun..kreta kami ni tayar dah botak licin! bunga tayar langsung xdak!! gilak btui..pastu klau laju sket, ada bunyik krok krek krok krek sket..ayat abang klau apa2 sket..' kreta sewa'..heheh..meter minyak plak xleh caya..kejap2 naik, kejap2 turun..kami isi minyak pun kedekut, skali isi 10 hengget jek..hahahha...ater, kreta sewa!!

hari last tu, pagi2 kuar nk p bli tiket dlu..takut karang tiket utk tghr habis plak..blk tghr sbb ciklan naik train blk kl petang tu jugak..so, aku ngan hubby g jeti dlu..yg lain g shopping trus..elok2 jek sampai jeti, minyak habis!!!!

jadik ginilah...seba baik da bapak polisi yg baik hati ni..diorg pun paham dah kes2 mcm ni...kreta sewa kan..gitulah..pakat2 la tolong tolak p tepi..dah la sesak sket jeti time tu..esoknya tu nak start Le tour de Langkawi kannnn...pastu roger dekwan la suh mai jeti, g beli minyak plak...laki aku isi 6 hengget jek..hehe..sebab nk balik dah..pastu nk hantar balik kat tokey dia dah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...