Tuesday, January 11, 2011

kerja gila di mlm minggu

mlm minngu yg lepas, xdak keja sangat dah..p buat keja gila..ni smua aney punya pasal..aku ngan hubby otw nk blk kg..singgah kangar sat carik buku abang..tetiba aney kol...beriya ajak g mandi ayaq panas...nun kat baling nun..ingat dekat kah? yg laki aku pun beriya nak pegi sbb xpenah pegi...haishh...poning palo..payah sangat nak diskas by phone, makanya pegi umah aney saja... pungpungpang...beriya diskas..maka masing sentuju mau pegi..aku ngan hubby  cecepat gerak2 khas balik kampung..sebab japg aney ngan huda g jemput kat umah abah..pegi 1 keta jelah, karang letih leh gilir2 drive...time tu, kena lak aku lapar yg amat..beli nasi ayam depan umah kami saja sebab balik umah sewa pulak nak amek sluar baju salin...


sampai kg, mkn cepat2..dekat pkul 10 camtu br aney ngan huda sampai..umi duk potpet jugak sebab dah lewat nak g jugak..nnt lambat la sampai katanya..tapi xpa..sebab pegi ngan laki sendri kan..klau ngan bopren harus kau kena pelangkung..muehehe..pkul 10.30 mlm camtu br kami gerak dr umah abah..aku, hubby, aney ngan bini dia, huda...mengantuk pun koi duk mai dah..dah la siang tu langsung xtdoq..

bajet aney tau jalan sbb dia kata dia dah penah pegi dah..pastu duk bwk kuar gps smua..cehh..klau takat jln tu aku pun tau sbb area baling sana..aku penah pegi dah cuma xpenah masuk kawasan ayaq panas tu la..last skali decide ikut signboard jelah...xsusah pun..mmg duk nampak2 signboard tu..tapi, bercinta la nak sampai..bapak jauh kena masuk dlm hutan nun..klau pegi berdua, tobat xmo..lampu jln pun xdak..hutan keliling..sunyi sepi..sket lagi mcm citer ngangkung dah..scary oh..dr pekan baling tu ada la kut 60km br sampai..

kami sampai jam 1.30 pagi..tapi manusia punya la ramai..mcm br pkul 8 mlm..dah kata mandi air panas, xkan nk mandi awal ye dok..panas la kan..makanya mandi lewat2 mlm br syiokk..

inlah tempatnya...ulu lenggong sana..sampai tu tgk kreta punya meriah..gerai2 pun bule tahan..nasik lemak ada, yong tau fo pun ado...kami parking pun jauh gak dr entrance..nak masuk kena bayar yek, 4 hengget sekepala, parking 2 hengget


isteri2 yg kena paksa ngan suami yg kepingin nak mandi air panas!! sejuk giler wei kat sini..tu yg aku berselimut ngan towel tuh...kawasan hutan kan...

ramai ok org kat dlm...situ ada homestay or bilik klau ko mahu sewa..canvas pun ada..sejam 5 hengget jek..tu pakat duk lena dlm tu la kut..pas lena bangun mandi..syok sebab sejuk, pastu mandi air panas...heaven ah..jgn tekejut, ada yg bawak bekal siap duk berhidang kat situ..bajet duk tepi laut ka...



 

tengok tengok...ramai kan org...ni kolam yg ke 3..sini la paling ramai sebab xpanas sangat...bule tahan la air dia..ada 4 kolanm sini..ni yg ke 3.kolam ni besar n air bule tahan gak panas..tapi dah duk lelama, ok la..laki pompuan, makcik pakcik, awek, bopren..smua ada....pakat duk berendam...


 
ni kolam pertama..tau napa ada palang bagai tu...tu pagar xkasik masuk la..klau masuk jugak..silap2 mau masak telur ko okeh..bapak panas!! berasap2..xdak sapa pun p duk situ..lgpun mmg xleh masuk kan..maybe ni main kolam dia kut...sebab kat dasar tu nmpk lumut2 sket...kitaorg g rasa2 jugak air tu, mmg panas.tapi dun worry, kulit ko xkan melecur yek klau air panas cam ni..lain klau air panas yg duk menggelegak atas dapur ko p sua tangan, mmg melecur la..


ni kolam ke 4, utk budak2...air dia suam2 kuku kambing jek..ok lah for kids...masa ni dah pkul 2 pagi camtu..budak2 punya la ramai..mandi dengan riangnya...heran aku, xngantuk ka depa ni?

ni kolam ke 2...memula cadang lepak sini sbb xdak org..mmg la xdak org sangat sebab panas wei air dia..sebab tu xdak yg duk berendam..mau gugur bulu roma...kami memula rendam2 kaki...2 menet jek, xtahan..panassssss..mau lekang tumit aku tu



 

jadik..smua g kolam ke 3 ni jelah...dia ada divider kat tgh..yg diorg ni duk xdlm pun, ngan laki aku paras peha ja..yg sebelah sana dlm sket..leh berenang ngan hebatnya..tapi diorg xpegi sbb diorg takut lemas sbb xpandai berenang..hahha....mmg ramai n rimas la sket kan..tapi, buat2 xtau jelah..nak privacy, buat sendri kolam kat umah...
diorg 3 orang ni pakat2 berendam..aku xkoser ahh..baju dalam xbawak lebih..lagipun plan last minit cam xsempat nk plan betul2..banyak gambar diorg jelah sebab aku xmasuk air...hampess

aku rendam kaki jek..tu pun basah gak, kena salin sluar dalam jugak..best wooo rendam kaki dlm air panas ni..sebab dia cam ubat kan..rasa berdenyut2 kat kaki tu..rasa ringan je pas tu.. klau kat umah pun, bila aku rasa cam lenguh2 kaki, aku rendam ngan air panas campur ngan garam..tu pun dah rasa ok..klau air panas yg cenggini, lagi bagus..tapi kena ingat gak, kan leh main terjun jek..memula kena rendam kaki dlu, dah biasa ngan air tu, baru leh turun..org yg ada darah tinggi xbleh kut..klau aku xsilap la..


oiii...salah bini tuuu!!! tu bini org!! ni ha,, bini ko ada kat sini neh......


ni baru betul..huda ngan aney...sweet kapel...sebab dedua kecik...kami pun sweet gak, eh bukan, cute kapel..sebab dedua besauu

aku ngan huda...tengok, aku berbungkus jek..sejuk situ...klau mandi ok la, ni takat rendam kaki jek, bawah jek panas, atas sejukk



dua org sahabat baik ni akai depa sama...jenuh la kami2 isteri2 ni duk spedo apa depa buat...tengah mlm buta bleh duk dating berdua lagik..dah kawen pun duk feeling bujang lagikah?



aney pulun mandi sungguh..beriya berendam..siap buka2 baju...berendam kejap, pastu naik mkn..hisap rokok, turun berendam pulak..bagus, xsesia pegi jauh2 kan..


suami ku yg hebat mlm itu, sebab dia drive pegi balik..masa balik kami smua tdo..aku tunggu sampai naik highway jek, teman dia sbb jln sunyi kan, kut dia ngantuk...naik je heway, trus kroh kroh...yelah, bertolak balik pkul 3.30 pagi tuu..


snap masa tunggu aney ngan huda tukar baju..dah dedua comey2 jek..trus xmuat frame..erk..apakah?


hubby baby demok2 yg bajet muka leh kurus buat cenggitu...xdak maknanya.........


hubby kata pasni xmo p dah..sebab jauhh...letih bawak keta la kut...pkul 5.30pagi br sampai umah..tu pun otw xbenti mana dah..tahan plak laki aku tu drive pegi balik..syabas la..kami yg lain dah hanyut dah...sedar2 dah sampai umah..siang tu hubby bantai tidor sampai tghr...letih..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...