Monday, January 31, 2011

last day : sesi menghabiskan duit yang ada!!

last day kat langkawi, plan kami adalah untuk memperabihkan duit yg ada..tinggal 20sen pun xpa..tiket feri dah beli siap2 dah, tu bajet asing...

jadik untuk merealisasikan impian kami terutamanya kaum wanita ni..makanya kami ke sini.....

kami ke haji semail ni ha...besarrr punya kedai ni..yg kecik belah depan sana nun, kat tempat lama jual coklat jek..sini banyakkkkkkkkkkkk pinggan mangkuk..aku dr awal lg mmg duk bajet dah nk beli apa..masa g kat beras terbakar sana nun, aku xberapa excited sgt..kain batik pun aku xbeli, dah banyak dah..bukan slalu pakai pung..

masuk jek dlm kedai ni..oh oh..aku dah nak meroyan tengok pinggan mangkuk yg cun melecun n gojes tu..banyak wei...suka sgt aku tgk design2 yg latest tu..nak amek gambar, tapi susah sbb manusia adalah ramai disitu!!tapi xplan nk beli pun pinggan mangkuk tu smua, sebab nk bawak balik susah kan..nanti2 la beli, xpenting sgt lagipun..bajet nk bli periuk vision tu..mmg murah la nk compare ngan kat sini..tapi leceh nk bawak balik plak..beli yg lain dlu la..

xdak la banyak sgt beli sbb org ramai, susah nk pilih, nak tunggu diorg amek yg baru lagi..haishh..aku beli frying pan 1, mula nk amek tefal, tapi mahal la pulok..amek brand lain, murah sket..hehe..pastu beli 2 bijik jug kaca besar, lama dah carik, nk lebih kurang patern sama ngan yg dah ada kat umah..yg aku frust, masa beli mengkuk kaca 4 segi tu..dia ada adik beradik, kecik, sederhana, besar, 4 segi, bujur, bulat..yg syok ada sebab ada tudung! best la kan..yg paling kecik pun dah 16 hengget..aku beli 2, kecik n sederhana...sebab nk beli yg lain lagi..skali masa nk bayar, rupanya yg tu ada diskaun..kalau ku tahu..ku beli lagi 2! hahaha..pastu beli senduk nasi, beli senduk lauk, beli senduk gulai, beli pengepit kaler merah..beli coklat..uiiiiiiiiiiii...syok ehh..hahah


 inilah hasilnya....laki2 ikut jek muntot bini..tolong bawak apa bini beli..bagus! hehe..k.ija siap beli beg 1..murah kat situ..aku xbeli beg pun, tapi beg aku beranak jugak..pegi 1 beg je, balik dah beranak lagi 2 bijik beg..heheh..umi pun bule tahan gak membeli..ni 1st time dia dtg sini. lama dah aku duk plan nk bwk umi dtg langkawi. tapi mak aku tu susah sket mau ajak g jenjln..dlu susah sbb adik kecik lagi, skang xdak hal sgt, tapi ikut mood dia jugak..


 depan haji semail tu, langkawi saga..dedua kami masuk..hehe..ada yg sana ada, sini xda, ada yg sini ada, sana xdak.makanya kami pegi beli dedua tempat..baru adil gitu kan...ehehe..kami xpegi idaman suri, sebab ada sorang pakcik tu kata tokey idaman suri adalah cina..baik kita sokong melayu kannn..


ni depan langkawi saga..situ lengang jek, kat haji semail nun penuh org! tu nampak rokok kat cermin dlm kedai tu ? sana rokok murah, lagi murah dr sini..tapi hubby kata xsedap..makanya dia bawk bekal siap2 rokok 2,3 kotak..dekwan pun sama..ada geng nak berasap plak kali ni..perokok tegar gitulah..





pasni mau plan lagi nk g..mau beli pinggan! hahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...