Friday, January 28, 2011

Pantai Beras Basah

2nd day at langkawi, kami ber'island hopping! umi pun of coz la ikut skali..xkan nk tinggal ye dok, lama tuuu.. pkul 9 dah siap, gegas g tunggu depan underwaterworld sana..break1st pagi tu ditaja sepenuhnya oleh dekwan..nasi putih+telur mata+sambal ikan bilis=RM4...mahai eh..kat perlis, camtu br 2 hengget..beli 10 bungkus, dah 40 hengget..uhuk2..

sementara tunggu org yg nk bawak kami pegi, hubby g beli nasik siap2 utk lunch..sana nnt mana da makanan.


kat jeti..nunggu bot..kami amek 1 bot, xcampur ngan org len..karang reramai syusyah...
tengok, pelampung amierah pun usung skali


otw..memula g pantai beras basah dlu..pantai dia sangat cantik ok!!


see...dr jauh, biru jek..time dlm pkul 11 lebih camtu..org dah ramai. jumaat kedahkan cuti..pantai dia best, pasirnya haluss jek. xpyh g jauh sgt sbb dalam gak..walau cuaca panas, air dia sejuk. diorg mmg pulun mandi. aku ngan pizah gitu2 jek..malas wei..sebab panas membahang! aku ni mana tahan panas. nak2 tepi laut gitu..aduyaiii..xsanggup mak..lagipun karang sunburn plak..bukan berlagak, aku ni senang2 jek sunburn. tu yg kemalasan sket tu. ikut ke tgk laut yg maha cantik tu, mmg rasa nak berendam jek..laki aku duk buat spoil duk percik air laut ke muka...xtahan wei..pedihh..
haishh..alah sket aku ngan air laut ni.

haa..ada cerita tau kat sini. masa kitaorg sampai kat jeti ada la sorang pakcik tu duk pesan..jgn duk bawak beg plastik yg ada makanan tu sbb kera banyak! ayoo..dengar pun dah scary..kera2 tu smua akan mai klau nmpk beg plastik sbb diorg mesti bajet tu makanan kan. makanya kasik lelaki2 sajalah bawak. abang bwk nasik g jln tepi laut trus, dia mmg tau dah takut. yg lain jln kat tepi2 jugak, jauh dr darat la..aku pun sama sebab bawak plastik air..bajet dah jauh dr darat selamat la..sekali masa tengah feeling baek punya duk jln tepi laut, dgr adik aku jerit kat aku. pusing jek nampak 2 ekor kera tu duk terpa kat aku! gila terkejut..dan2 tu jugak aku campak beg plastik yg aku bawak! muka masing2 nampak scary giler! menjerit2 aku kat tepi laut tu..abes smua org dekat2 situ tgk..malu ai!!hihi...bajet ada hero nak datang selamatkan aku la kan..xdaknya...jantan2 yg pegi tu pun takut2 jugak...haha..redha jelah..dah rezki kera2 tu..seb baik air teh o ngan sebungkus nasik pagi td jek.. pastu kak ija ngan amierah pun kena serang..kera ni suka ngan bby, tapi amierah tu idok le ruper baby dah..maybe dia tgk amierah tu berdukung tu yg kera2 tu p kut..meraung la budak tu..trus xmo jln pastu....takut...


si penghalau kera..lama gak laki aku ni duk usir kera2 tu smua dr tempat kami lepak..mau taknya, bini dah menjerit2 cam org gila tgk kera..trauma...hahaha..tapi siyes, gigil2 aku takut..ko bayangkan la, kera tu laju jek terpa kat ko dgn muka laparnya tu..teriak2 plak bunyik..uiiiiiiiiiiiiiiiiiii...gila scary!! tobat dah aku pasni nak p sana!!


nak carik port utk lepak pun susah gak sbb kera banyak..dah la kami bwk makanan banyak kan..ramai kan...pastu gilir2 g mandi. risau nk tinggal umi sorang kat kerusi tu..bila dah lama duk situ, org makin ramai br la cam kurang kera2 tu mai situ..kera2 tu nk makanan jek..nmpk beg plastik mmg dia datang..klau xda, dia xdatang pun..xkesah la kan..tapi takut tatap ado!
jadik, kami xmkn pun kat situ. karang tgh duk makan tgk ada yg datang menumpang skali plak..lagipun xlapar sgt sbb pagi td kan dah mkn nasik..lepak situ pun xlama, 1 jam lebih camtu je.



posing sekejap..tu aku pakai baju langkawi..br beli mlm tu kat pantang cenang, esoknya trus pakai..sluar pun sama, selendang pinjam pizah punya..bule lupa bawak tshirt lebih nak wat mandi..huhu..


 
pakat2 pulun mandi..syok sebab laut dia dlm..amierah jgn cakap la..langsung xnak naik..dah la langsung xtakut..heran btui la budak tu..


 
ni masa nk tunggu bot datang amek..pakat2 duk kasik ikan makan..very nice view kat laut tu!!


ni xbley blah...baju putih, surfing board...baju hitam pelampung...hahhahaha
matikla klau laki aku baca!!


pastu kami pegi tgk helang..mamat yg bawak bot tu tuang kulit ayam kat laut, turun la helang2 tu..banyak n besar! dia kata, kat kawaasan ni jek yg ada helang ni..klau pakej island hopping, mmg diorg bwk dtg sini la..yelah, dah namanya langkawi...helang mestila tarikan dia kannnnn...




next..g mana pulak? next entry yeee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...