Wednesday, February 16, 2011

cuti maulidur rasul dan aktivitinya....

selasa lepas kan cuti maulidur rasul..semalaysia cuti kan..mommy kata, (motip panggil umi mommy?) dulu ms dia branakkan aku, klau dlm bulan islam kena pada 12 rabiulawal..makanya, klau dlm bulan islam, sudah cukup la umo aku ni 29 tahun...heheh....padahal br jek masuk umo 28..tulah putaran masa kan..

okes...sempena cuti selasa lepas, ada la plan yg dah lama tertangguh. senin sebelum tu pun aku cuti jugak..saja apply cuti, cadang mulanya apak mertua ajak g jenjln, tp kansel atas sebab2 yg xdapat nk di elakkan..klau jadi pun, silap2 aku xjoin...yelah, aku kan demam kura2..tu laki aku punya ayat, dia kata aku demam kura2 sebab duk ketaq2 badan...ngok!!

hr selasa tu, rasa mcm dah kuat sket dah. ketar2 badan pun dah xdak..tapi idok le kuat sangat..rasa pening2 tu ada lagik..jadik bule la nk jalankan misi yg dah lama tertangguh tu..

misi tersebut ialah................................................................


jeng jeng jeng


















ni ha...kuarkan semua baju2 kebaya aku yg hot dan gojes2 tu dr lemari aku....yg baru mahupun yg lama....



dan.....






masukkan dlm kotak!!!!
bukannya nak pakai buat fesyen show di hari cuti tersebut yee...klau nk pakai pun skang ni...rasanya leh masuk tangan je kut..nak butangkan tu jangan harap la..kebaya kan smua butang kat depan, klau nk butangkan jugak, kena amalkan teknik menahan nafas peringkat ke 8...dah leh butang, silap2 pastu kiok terus..pitam! hahahah

ketat sudah smua tu! sayang ooo..yg lama tu leh tahan lagi la..yg baru pun banyak gak. ada yg baru pakai skali jek, buat sebelum kawen..pas kawen, peknen, trus xleh pakai..sampai la ni la...ada yg br sekali pakai ja..nak let go pun mcm sayang jek.simpan la dlu, mana la tau satu hari ada keajaiban berlaku...kahkahkah..tu ayat siti munah, opismate aku..kut2 pasni kuruih katanya...aminnnnn!!


dua kotak yg bawah tu baju2 lama hubby. kemeja2 kerja dia la..dia pun sama gak, xboleh butang sudahhhh...dr memberatkan lemari tuh, dah xpakai pun, simpan jelah kan..leh beli yg baru plak pasni..pastu dua kotak yg atas tu, aku punya la..


dah siap2 simpan tu smua....trus berdoa..mana la tau, makbul doa dia hari maulidur rasul kan.....kut2 pasni ada keajaiban akan berlaku...walau dulu xla aku ni kurus keremping cam model2 tu, tapi bule la pakai kebaya, ada shape gak la...
skang ni......xdak segi2 dahhhh...straight jaaaaaaaaaaaa...hahaha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...