Saturday, April 30, 2011

kadang2 kita lupa untuk bersyukur dengan apa yg kita ada...

gagahkan diri sket hupdate belog yang xberapa nak berusik neh..sian kau ekk...nasib la, dapat tuan malas cam aku neh!
rasa xsedap badan sebenarnya ni. dr pagi tadi. haram 1 apa xbuat sejak bgn tdo dr pg tadi. dah mlm ni br rasa kuat sket. bgn tdo pg td badan rasa lemah, pening kepala, berat rasa kepala n badan yg mmg sedia berat ni..pastu sambung tdor balik. bgn pkul 10, makan! hubby beli nasik goreng. pastu dia suh rest sebab aku tgk aku lembik semcm je, tapi leh baring je, nak tdor xleh. mandi, pastu baring lagi..

ni smua bukannya apa, semlm pas blk opis, aku g penang ngan hubby ngan kawan dia..muehehe..saja laki aku nk bawak g, g shopping katanya..ngehngeh..syok oi, sbb hincik somi dpt bonus...uii..tapi g takat bukit mertajam jek, soping2 kat jusco..lagipun laki aku ngan kawan dia nak cari barang komputer diorg..sampai sana, diorg g digital bay, haku jln sorang2 kat dlm jj tu..xpa, lagu mudah klau shopping sensorang sebenarnya kannn...

jj skang ni xdak plastik ek..dlu ada hari2 jek yg xdak beg plastik, klau ko nak, kena bayar 20sen. klau beli apa2, ha dia kasik beg kertas camni je yek..kendong la beg kertas sbb xdak pemegang yee..semlm aku beli handbag baru, minah tu taruk dlm dustbeg camtu jek, xdaknya nak cover ngan paper mcm kat atas tu pun. apa ke gila aku nak bawak gitu kan..seb baik mak bawak shopping beg sesiap..ngehngeh...beli2, sumbat masuk dlm tu..pastu cemana ntah aku cam xbeberapa exsaited nak memperabihkan duit sgt semlm..sejak2 peknen ni mmg xberapa nak minat shopping ngan jayanya sangat..baguih la kan..lagipun aku malas ar, nak kendong banyak2 barang nnt, shopping beg bawak 1 je, pastu idok le besau nau nak sumbat smua dlm tu.
plan nak shopping kat maternity kaw2 la..skali baju2 kali cam hampeh plak..banyak tshirt plak. aku nk carik baju pakai g opis, xmo la tshirt..beli selai jek..frust2..hehe..pastu beli handbag, pastu beli set sudu..hahahah..heran laki aku tgk aku beli sket mlm tu..pastu, janji nak jumpa pkul 8.30 setengah kat pintu, yelah, laki aku kan xdak henpon..makanya susah sket la kan..tapi cun2 pkul 8 aku dah terpacak kat situ, lepak kat krusi tepi tu makan sundae mc'd...letih n lapar...1st time give up nk shopping...hahahah..
sampai umah pkul 12 mlm dah. letih jgn cakap la.lenguh2 abih badan..tu yg hari ni jadi kelaut sket. sampai2 umah, tdor trus. lain smua laki aku buat..barang2 smua dia angkat..

laki aku kena keja hari ni sebenarnya sebab hari ni kena buat monthly..tapi dah aku duk pening2 lalat tu, petang br dia masuk opis..tunggu aku ok sket, dia pegi..cari mkn smua, baru dia pegi..huhu..seb baik bule laki yg memahami walaupun kadang2 aku terover mengada2..eh, mak bukan sengaja okeh..org peknen ni tau la cemana kan. kalu aku sehat, xdak nya sampai nak suh dia tlg amik air minum hantar sampai dlm bilik..dah xlarat kannn...

hari tu aku gaduh2 manja ngan laki aku..aku majuk kat dia, sampai tdo2 kat lantai..dekat 2 jam baru dia mai pujuk..lama btui tunggu, habis sakit badan aku..hampess..hahah.. tapi seb baik dia mai pujuk, klau tak, aku sambung majuk lagi..tapi xbest majuk sebab laki aku bukan jenis nak memujuk sgt..aku majuk tapi pastu aku pulak kena pujuk dia. aci dok? laki aku tu stok xbrapa nak romantik...naseb lee..tapi xpa, mak tatap sooka..klau majuk lama2, xbest ok..yelah, balik umah, ada kami 2 org je, klau majuk xbercakap, gila cam org bodo. masing2 diam jek. boring mampus. kami hari2 kan gaduh, cakap jerit2, merepek laki bini..takat 1 hr setengah je majuk, pastu pepandai la masing2 nak handle..huahua..

lagi 1, klau majuk time2 peknen ni, siyes rugi..aku nak ngada2 ngan sapeee? hehehe..sapa nak tlg amek air, sapa nak tlg sapu losyen kat perut, sapa nak urut kaki..sapa nak suap makan..haa, kan dah rugi klau majuk lama2...seb baik gak laki aku ni layan jek aku..dlu masa 1st peknen, dia lbh prihatin rasanya kut, kali ni bukan xprihatin, cuma dah tau cara kan..so, lebih kurang sama la..bini dia kan..dlm perut ni ha, anak dia la jugak ye dok..kiranya dia jaga aku elok la senang crita..xmewah xpe, janji senang hati kan..klau dilonggokkan duit ribu2, tapi perhatian xdak, xguna jugak kan.yg kita nak mestila perhatian yg lebih kan..klau ko kata ko nak makan something2, dia kasik duit, ha pegi beli sendri banyak mana yg nak..sedih dok? tapi mesti rasa best, bila cakap nak makan, then dia g beli, kasik kita makan, kannn? walau pun xleh beli banyak sebab mahal or susah nak carik..

makanya bersyukur la dgn apa yg ada skang...jaga jelah laki molek2 ye dok? sapa xsayang laki kannnnnn

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...