Friday, May 20, 2011

20 weeks dah


ok, dah masuk 20 minggu..alhamdulillah..hope everything will gonna be fine n me going better too..a'aa, mmg going better..better fat! muehehe..
tiap2 hari asik pikir bila nak rasa baby gerak..lupa dah bila akan start rasa. seminggu 2 lepas, duk risau xpasal2 sebab xrasa bby gerak. mula la msj merata tanya org..5 bulan br nk rasa ok! keciwi xtentu hala...hehe..bukan sebab tu ok..sebab dah ada sejarah, jadik dia mcm xtentu hala sket..
kadang2 mcm xnak letak harapan tinggi sangat. bohongla klau aku kata aku xterpikir mcm tu..kita smua tentu mengharapkan yg terbaek kan, n nak semuanya baik2 je kan..tapi kita hanya mampu merancang kan, tuhan yg menentukan segalanya.
dlu mmg kami dua laki bini exsaited sangat..yelah, baru kawen, then trus peknen. syok la kan..nak dpt bby plak pastu. laki aku pun nmpk syok je..tapi, mcm aku kata tadi, kita hanya mampu merancang kan...
kali ni bukan kami xeksaited, mestilah suka kan bila nak dapat bby lagi..tapi masing2 mcm xberani nak lebih2. aku pun perasan laki aku pun sama tapi dia xtunjuk sgt. dia pun syok nak dapat bby, tapi kami masing2 mcm xnak letak harapan tinggi sangat, takut txercapai. sekarang aku cuma berusaha utk jaga dia baik2 n doa pada tuhan...klau ada rezki kami, kami terima dgn hati yg terbuka. alhamdulillah!
tapi jauh dlm hati aku, sesungguhnya aku takut..nak2 dah masuk 5 bulan ni...xtau mcm mana nak describe perkara ni. klau semuanya selamat sampai melahirkan, alhamdulillah, syukur sangat. tapi siapa kita utk halang kuasanya kan..sebab tu sekarang ni aku mempersiapkan diri utk sebarang kemungkinan. xmau jadi mcm dlu, xdpt nak terima hakikat yg ditentukan tuhan utk aku.tapi xbermakna aku xberjuang utk itu, cuma kita hamba yg lemah...
yg kami mampu sekarang, berdoa padaMU tuhan agar mempermudahkan segalanya..dan aku mohon, jgn kau ambil dia dariku lagi!!

dan sekarang, naluri utk tgk baby tu mmg membuak2..klau bule beli scanner nak monitor n tgk baby, mmg aku beli..hehe
semlm g scan. sesaja nak tgk. seminggu dah duk kata nak pegi, tapi mlm xdak doc pompuan plak. malu ah nak selak kat doc laki neh..klau mmg checkup nak wat cena kan, ni sesaja nak scan better cari doc pompuan la kut...mak syegannnn..klau siang, senang la, ni nak g mlm sebab nak hubby tgk baby dia sama. kali ni dia blm tgk lagi, takat tgk gambar itam putih tu jek..so, semlm ada doc pompuan kat klinik rafflesia, maka cargas pegi sana..doc india, xkesah la n dia bagus jugak..masa scan dia tunjuk n terangkan apa yg patut...aku leh p tanya, skang ni i xrasa baby movement lagi la...dia kata mmg la xrasa lagi sbb br 20weeks, nnt dah masuk 28weeks camtu baru u rasa..tapi ni baby u aktif ni, bergerak2 sampai i nak capture gambar pun susah..hehehe...syok2....alhamdulillah, klau dia aktif, its means dia sehat2 je...
hubby kata dlu dia nak nak bby girl, sebab dlu dah dpt boy..aku xmo, nak bby boy jugak, utk ganti yg dlu..tapi, xkesah la kan girl or boy, yg penting dia sihat kan..
aarrrrrrrrr...xsabar...lambat lagi kut, br 20 minggu, lagi 20 minggu tuuu....




** haziq buat lawak semlm..meh tekap kat perut maksu dia nak dengar baby duk buat apa...hahahah...dengar angin duk krokrekrokrek dlm perut maksu la haziq oiiii....nak dgr bby tunggu bulan depan yekkkk

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...