Search This Blog

Loading...

Monday, June 20, 2011

hipokrit atau nak jaga hati ? atau bodek??

yes..ini entry yg berunsurkan perkauman...huh!!
tak tak...bukan marah kaum cin peng ke samy velu ke..
ni marah 1 kaum yg perasan bagus!!!
yg rasa diri hebat tapi.................................xla hebat sangat!!
kaum yg kadang2 salah mentafsir...
skali pandang trus anggap.. ooo gini gini gini....
klau tafsir sorang2, xpa...ini dah tafsir bukan2, p duk cakap kat smua org...mmg celaka!
bukan xboleh tanya, tapi saja...jenis perasan bagus kannnnn, mcm tu la..
main cakap je, xpikir apa implikasi kat org lain..sebab duk bajet apa dicakap tu adalah betul..
bila dah jadi macam ni, apa pun xguna dah..
sakit hati ? of kos la!!!
mmg aku sakit hati..
macam aku ni teruk sangat! buat kita mcm xdak nilai!!!!
xsalah klau tanya dlu..siasat dlu...tu  lg elok kut..bleh jaga hati smua pihak kan..ni, ko tengok, pastu ko pikir, pastu ko cakap..klau cakap sorang2 xpa, ni p cakap kat org ramai..klau apa yg ko cakap tu btul,xpa jugak!!
saja nak bg bad intention kat org...kat aku la tu!!!
aku bule terima klau ada yg nak menegur..klau pada org lain apa yg aku buat tu xbetul..datang sini, ha, cakap leklok..aku bule terima..gua xdak hal punya lah. aku open jek..xsuka cakap, aku leh terima. klau aku xleh terima pun, aku xkan bising2 kat org. bukan smua org suka cara kita kan..kita pun kadang2 xsuka apa yg org buat, tapi nak buat cemana, dah dia mcm tu..klau dah xbley tahan, tegur elok2..xpayah nk p duk sokseksoksek kat org lain...bajet bila crita kat org, kita tu hebat sangat..disgusting kan??
bila dah jadi mcm ni, mmg sakit hati dok? tapi xpa...mak ok jee...
cuma pasni, jgn harap la aku nak baik2, nak tolong2..klau tolong pun setakat yg kena jelah..lebih2 tak la kut..sebab, depan aku kemain ko ek ek...nak minta tlg kita mcm bagus je ayat kan..tapi kat belakang....sorry to say la der...








** kadang2 org yg ada pangkat ni rasa diri hebat ( yg xdak pangkat pun sama jugak ) ...tapi, kena sedar, smua tu xkemana...klau pun nak menjalankan tugas, biar kena pada cara..hormat sesama manusia tu perlu walau sapapun diri kita..kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...