Search This Blog

Wednesday, June 08, 2011

program menambahkan sedara mara...

hari jumaat minggu lepas, aku cuti..sebabnya, ada program menambahkan sedara mara..heheh...sepupu aku, belah abah, anak maktam, nak bertunang..org jauh ni...ganu nun..aku pun gigih la amek cuti sebab duk plan dah nnt mesti nak kena bawak umi ngan abah aku g sana..skali mak pak aku plan baik punya...diorg cargas nak balik siam! hampessss...last minit punya plan..padan muka aku kena tinggal!! syedihhhhh...

pagi jumaat tu, otw hubby g keja, aku numpang skali. makanya pepagi aku dah sampai umah maktam. masak2 buat umah maklang. umah diorg sebelah2 je, kentut pun dengar la..majlis buat umah maktam, dah setel g mkn kat umah maklang..majlis start pkul 11.30, sebelum smayang jumaat. memula nak wat petang, tapi xjadi sebab maklang ada hal lain. walaupun yg nak bertunang tu anak maktam, tapi yg lebihnya adalah maklang..sebab dia mmg org kuat..xdak dia, majlis pun xbest..hehe...dia la yg bercakap bg pihak pompuan (sebab ayu ni bapaknya dah meninggal), pastu masak2 smua maklang yg otai...ngehngehngeh...kira knuri kat kawasan dia, mmg dia pegang la..knuri umah aku dlu pun dia take part jugak....

sronok jugak bila dah lama2 xberhimpun sepupu sepapat nih..ramai gak yg pakat2 balik..meriah la..bleh duk berhimpun, duk bergosip2 tu, mcm2 crita kluar..dari sebelum majlis, sampai la ke malam..laki aku balik keja, singgah makan, lepak2 dlu sat..mlm br balik...walau xbuat keja banyak sangat, takat tlg kemas2 jek, tapi mlm tu letih ngan sakit kepala la jugak aku ni...hehe...

ngan pengantin..eh salah, ngan yg bertunang..kazen aku ni pulis yee...hehe...dia keja kat  kl nun, kelam kabut gak la majlisnya sebab tuannya pun balik lambat..
tengok ar muka aku yg penuh bak bulan purnama tu..tu baru 5 bln, sementara nak tunggu 9 bulan ni xtau la...lebar ingat dah tu, jubah tu dlu elok je, skang ni smua dah ketat. elok je pas majlis trus aku tukar baju, pakai kain batik je senangggggg..

bakal mak mentua ayu ni ranggi uolss..umo dah 60 relax chill je pakai heels 2 inci..hahha...syabas la mokcik! cadang2 majlisnya thn depan..ujung thn ni xdpt la kut sebab belah ganu kan hujung2 thn slalu banjir..

sebahagian dr ahli rombongan...ramai gak la diorg datang, dekat 30 org camtu...kazen aku ngan tunang dia, dedua anak bongsu..bagus, sejuk jeeee

pakat nak enterprame sama..skali makyong duk depan, habis org blakang xnampak..iera xpayah duk buat ilusi nak bg nampak kurus sebab mmg aku dah kaver baek punya...hahaha





last, namia budak ngemok mok..budak ni berat dah dekat 15kg kut..gedebab je nengok. xmcm 2 thn, dah besar mcm 5 thn dah...makan banyak, ko kasik la apa pun, smua masuk mulut tanpa sebarang paksaan..senang bela btui..mula ok jek ngan aku, pastu xmo sebab aku duk geget dia..hahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...