Search This Blog

Thursday, July 28, 2011

30 weeks oredy bebeh....10 more to go!!!

How your baby's growing:

Your baby's about 15.7 inches long now, and she weighs almost 3 pounds (like a head of cabbage). A pint and a half of amniotic fluid surrounds her, but that volume will decrease as she gets bigger and takes up more room in your uterus. Her eyesight continues to develop, though it's not very keen; even after she's born, she'll keep her eyes closed for a good part of the day. When she does open them, she'll respond to changes in light but will have 20/400 vision — which means she can only make out objects a few inches from her face. (Normal adult vision is 20/20.)



30 weeks: Baby weighs as much as a large cabbageYour baby rivals a good-size cabbage in weight, tipping the scales this week at 3 pounds. (Length: about 15 3/4 inches, head to heel.)








udah besar kobis ni dah ek baby ? hehe.. elok la perut pun dah bulat mcm kobis..eh, dah start merekah sket2...laki aku la perasan mlm bila ntah. aku mana nak nampak kan..pastu dia mcm ada kesedaran dah, tetiap mlm sapu losyen kat perut aku ni ha sebab dia pun mcm ngeri tgk merekah2 tu..tu br sket sebab xdak la besar sgt perut aku ni..br 7 bulan kan..tapi mmg dah tegang semcm la..kena lak aku duk gatal2 perut, duk garu2...nnt lagi besar perut, lagi bnyk merekah tu kan...ngeri2...

ahad lepas g check kat INS..semlm kat klinik kesihatan plak. kali kena jumpa doc, monthly check up cam biasa n scan..kerap plak scan bby...rabu lepas scan kat klinik dah kata ada contraction tu, pastu ahad lepas scan lagi, semlm scan lagi..best wok tgk baby...dah 1kg lebih dah..bagus2...terus membesar ye anak...
tapi ms kat kk semlm, doc cakap bby kecik plak..aduii...

klau org tanya dah brapa bulan, bgtau 7 bulan dah..eh, xlama dah tuuu...uhuh..lama lagi oi bulan 10..bab nak bawak bby ni, takat la ok lagi..letih tu mmg la..masalahnya, duk sakit kat tuttt tu la..skang ni makin sakit ok..duduk ok..bangun tu, fuhhhh...berdenyut2...dah jln 3, 4 meter pun still duk sakit lagi..tidor pon sakit..aiyooo...doc kata, biasa..bila dah masuk 3rd trimister, pastu ni plak kehamilan ke 2, n jarak kehamilan tu dekat...kena plak ngan aku yg belasah mkn ikut suka..dah teringin nak makan kan....dah tu ada plak depam mata...hadap sajorkkk....

ni nak puasa pulak..harap2 dapat la puasa..klau xpenuh pun, sekurang2nya bule posa..tapi xtau la..selera mkn menjadi2..lapar sentiasa..dah roper raksaksa dah..badan pun mengembang dgn hebat..baju peknen pun ketat..wahahaha.. mapuh nak beli lain...xkoser eh, nak pakai kejap je kan..
baby makin aktif.. mengada2 pun ada sket..hihi...tdor kena melentang je skang ni.. sakit pinggang aku ngan cekang perut smua..sebab bila mengiring, dia marah kut..menendang2 dlm perut ni ha...rasa xselesa la kut..xpalah, mak la kena mengalah..tapi kadang2 tu bleh la jugak tdor mengiring, cuma xleh selalu..seb baik tdor melentang pun mcm ok je..dlu mmg xleh..cekang!
badan aku ni makin bnyk plak bintik2 merah tu..aduiii...buruk la rasa...habis 1 badan ni ha..xpa xpa...demi mu wahai anak...biarla mak xcantik skang ni..janji ko kluar nnt comey lote..heheh..apaknya bleh plak kata aku ni muka langsung xdak seri....pucat je...nak buat cemana, xdak keinginan nak make-up smua tu...bleh pakai bedak n lipstik sket2 tu kira ok la kan...hadap sajalah yee..xlama dah....pasni insyallah, back to normal...
xlama dah kan.....semoga smuanya berjalan lancar...amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...