Search This Blog

Friday, July 29, 2011

Tahajjud cinta

eh, korang2 tgk drama ni? tahajjud cinta kat tv3..setiap jumaat, pkul 9...
aku tgk dr 1st episod, layan eh...jln cerita menarik la..yg penting berunsurkan islam dan kekeluargaan..kisah fenomena rakyat kita dan sikap tipikal org kita...bagus erma fatima kan blh buat cerita mcm ni..
tapi yg hairan kenapa ada yg membantah tayangan cerita ni? siap buat fan page kat fb..baru 2 episod ditayangkan, dah bantah n kuar statement mcm2..aku xrasa apa yg dikatakan tu mampu menyekat tayangan drama ni...apa yg dilakonkan tu adalah kisah2 sebenar org kita..bila dilihat, aku rasa mampu beri kesedaran kepada org kat luar sana...

pada aku cerita ni menarik..aku suka cerita yg ada mesej dan berunsurkan kekeluargaan..barulah kita blh buat panduan...ikut mana yg elok..ini takat nak tayang cerita cinta je memanjang, peluk2, gedik2, seksi2...adoiii..rasanya skang ni org dah menyampah kut...mcm xdak apa yg nk ditonjolkan utk tarik penonton tgk drama tu... like drama nur kasih dlu..xdak yg seksi2 pun..suasana kampung, org alim2, ada watak org tua yg agak tipikal, tapi mampu tarik jutaan penonton sebab jln cerita dia kuat...now, drama tahajjud cinta ni pulak kan...kan bagus mcm tu....ini takat drama dewa cinta yg ntah apa2 tu..sayang sayang memanjang, kawinnya belum dah menggedik2...menyampah aku tgk!! eh, baru2 ni aku layan crita annissa..tu pun bagus gak..jln crita bagus..kisah persahabatan, kepercayaan n cinta..cinta pun xmelampau sgt, so so je..ok la crita tu, melekat jugak la kami laki bini tgg crita tu mlm2..pelakon bagus n crita menarik..

apapun, moh le kita sokong drama2 kita..dah sampai masa pengarah2 n penerbit2 drama kena pikir strategi nak buat drama...bagi ada mesej sket..ini dah hadap ntah puluh berapa episod, ending mcm hampeh...dah mcm sinetron indon plak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...