Friday, December 09, 2011

aku yg sekarang

perghhh.. life now totally different!
tapi, aku suka. not a big problem la perubahan2 tu smua pada aku. i can manage it well! wahh, gitu ayat ko. tunggu anak dah 5, mau berterabur schedule.

dlu, klau hari keja, bgn pagi pkul 7 pun xpa. smayang subuh pun dah hujung2. pastu baru mandi. leh wat brekpes lagi nak bwk bekal g opis. pastu duk hadap depan cermin, tenyeh sana, tenyeh sini. pastu belit2 selendang. pusing2 depan cermin, tgk mcm xbest+kutukan menjahanam dari laki, buang, g carik tudung lain plak pakai. dah rasa cun abis, g start keta, panas enjin dlu. klau laki yg hantar g keja, leh gedik amek gambar berdua2an dlm keta dlu.

dulu la kan...

semenjak masuk keja 29.11 hari tu... xsempat jam bunyik, dah bangun sebab dah ada alarm baru yg lagik best dan bule buat jantung ko bergegar. sejak dr lahir sampai ke hari ni, rasanya leh bilang ngan jari kut amni xbgn pagi. subuh2 dah bgn. bagus! sebab tlg gerak mak ko bgn smayang. tapi dia bgn dr pkul 6, menetek sampai pkul 6 setengah. klau bgn pkul 6 setengah, menetek sampai pkul 7. sudahnya, smayang subuh mcm ketapi xdak brek. pastu kelam kabut g sidai baju, letak air panas utk letak dlm termos amni siap2. pastu gegas mandi plak. mandi pun xdak masa nak bersiram suriram2 bagai. blh gosok gg, basuh muka, sabun dah kira ok.. -- teruk sgt kut--.. nak buat bekpes? toksah mimpi! pastu siap nak g keja. touch-up pun apa yg patut jek supaya xnampak sgt muka cam mayat idup sebab xcukup tdor dah skang ni. baju last skali pakai  kut amni nangis nak nenen lagi. baju pun carik yg paling mudah nak pakai. tudung pun sama. jgn tudung kaler lain, baju kaler lain sudeyyy..
dlu klau g keja sendri, leh g salam, kiss2, bye2 laki sampai hilang. skang ni salam pun xsempat, start keta, zasss kluar trus. sebab dah lambat!

dlu, mlm klau ngantok, ngam2 jek pas smayang isyak, trus kroh2. besok pagi baru bgn iron baju utk g keja.
skang klau buat camtu, alamatnya, merah la attendant ko. baju klau pagi nak g keja br iron, silap2 pakai baju xiron. lain la klau ko leh bgn pkul 5 pagi.. heheh

dlu, klau tdor sket lagi cam org dah mati. lantakla bunyik apa pun, lantak la ko disitu... yg penting, aku leh tidooo..
skang ni.. xdpt kut.. kejap2 ek ek nak nenen. kejap2 ek ek nak nenen. mata pejam, selak jek baju sua kat amni. tau2 dua terlelap balik. kdg2 amni terjaga duk sembang sorang2 dia. aku duk kroh2.. budak tu klau mlm, cerah jek bijik mata dia. dlu masa peknen, aku asik tdor je. siang ke mlm ke, asal bule je, tdor. pehal dia skang asik jaga jek ek ?

dlu balik keja, leh layan sinetron sambil mkn kopok moni depan tv. pastu masak dinner utk laki. tunggu sampai laki balik baru mkn skali. pastu mlm, lepaking depan tv sambil mkn twisties.
skang, balik keja, gegas angkat kain. pastu gegas masak, kemas bilik, kemas umah, lipat kain, iron baju. (klau amni xbuat perangai la, klau x, duk pegang dia jelah. sudahnya 1 keja apa xleh buat). mkn mlm xdaknya nak leh mkn sesama dah. pkul 11 mlm kut br nak leh mandi..huhu


yg jadik kelam kabut sket tu bukannya apa. bukan pasal xtau nak manage time.. aku seorang yg sgt teratur klau ikutkan. aku xsuka kalut2 tu smua. tapi benda ni smua baru lagi pada aku. dlm proses menyesuaikan diri gitu. nak2 plak ngan umah yg blum habis kemas lagik.  carik brg pun ada yg xjumpa lagik ni. umah baru kan, life pun baru jugak..
insyallah, pasni smua ok...

keja?
g keja pun xduk diam. kejap2 sms, kejap2 sms adik aku. tanya amni ok ke tak. alhamdulillah, xdak la nak meragam ke apa ke. siang dia tdor bnyk, mlm jek berjaga lbh sket. cuma masa dia xsihat tu, adalah ek ek sket. seb baik la umah dekat ngan opis, lunch hour tu klau da apa2 leh la pecut balik jap.

dah 2 minggu masuk keja.. memula ada sket pening daaaa...
bule plak salah password. ngek btoi! duk la tekan enter xbenti. dah  masuk password, tapi xleh login. mula hati pun naik panas kan.. skali salah page daaa.. sampai thn depan pun xleh kak yah oi. password tu btoi dah, tapi tu password page lain.. kesan cuti panjang mama beni kata. kekeke

mgg pertama keja, duk kena refresh balik keja2 aku tu. bnyk gak yg terbengkalai. report2 smua tu, yg mana mmg aku jek yg duk buat, kena setelkan la. seb baik la aku nyer memori bukan ROM yek. refresh sket, leh ingat balik smua. dan aku jenis take note smua keja aku, so xdakla susah sgt kan. ms aku cuti, bila ada yg nak buat keja aku, haaa, leh refer jek buku ajaib aku tu. klau hilang buku tu, oiii menjawab la.
bnyk gak menda2 baru kat opis. usha2 la jugak. --gosip pun bnyk-- tapi amik tau mana yg berkaitan sudah. yg xdak kena mengena, tak payah nak menyibuk. org xckp pe, ko dediam sudah, buat jek keja tu. mak bukan org penting pun kat opis tu.. sekadar kuli picisan jek.. ko cuti, xdak efek pe pun kat opis. hehehe (gitu ke?)

dlu klau keja membanyak, kdg2 pkul 6 xtentu blk umah lagi. sedar2 smua bilik dah gelap.
skang ni, cun2 jek habis opis hour, zassss trus. heheheh.. klau xdak urgent, balik awal la. xsabar oi nak tgk si bulat tu!


apapun, aku suka dgn perubahan baru dlm life aku skang ni. mmg agak kelam kabut sket, tapi slow2.. lama2 nanti ok la kan... kena seimbangkan la, kerja ngan family. letih tu mmg la letih, tapi kena jugak. org lain pun camtu gak, malah ada yg lebih teruk dr aku. yg penting, how we manage it kan?



** masa dgn incik suami pun mcm kurang dah skang ni sebab dah ada org ke 3.. dlu leh jek golek2 depan tv berdua2an, merapu meraban. skang ni baru jek nak golek2, haa, ada yg memanggil2 dah.. kena lak laki aku tu skang membz kat opis. sket lagi dah mcm ceo company dah.. blk lewat jek. dlu ms aku xmasuk keja lagi xpe ar, skang ni xbest la. plg xbest, cuti dah xsama. tensi gila bila pikir!

eh papa, baby kita dah 100 hari laaaaaaaaaaaaaaa.... winkwink

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...