Tuesday, December 20, 2011

Karma... bukan kurma

korang tau apa itu karma ? klau kurma, tu buah.. leh mkn n banyak khasiat.. ni karma yek anak2. aku mls nak carik lam kamus dewan. dlm bahasa mudahnya, karma ni cam pembalasan. wut u give, u get back. kau buat org, esok org buat kau.. gitew la lebih kurang. eh, aku xdak buat sesapa ek.. no, no... xbaik2...

ni nak citer pasal drama karma kat tv 9, slot ratu. hari senin ngan selasa, pkul 8.30 mlm. tengok? xtengok ? rugi2... xlayan drama melayu ? propa la sangat kutt... hehe. ko org melayu kannnn..



aku ikut drama ni dr 1st episod. tengok iklan kat tv, kat newspaper mcm best jek. pelakon smua mantop2. pojiah ghaus jadik heroin. paling mantop, abang long kita.. hero idaman malaya, aoran aziz.. mamat ni jadik gangster, mmg nampak jahat, jadik romantik, mmg nampak jiwang, smua bule jadik. yg xbule jadik, laki aku jek.. ** hai papa... lambai laki aku jap..

jalan cerita dia menarik. pengarah dia erma fatima. tu reason napa aku layan. cam tahjjud cinta dlu ar, kisah masyarakat yg ada motif. xdak la nak nengok pelakon yg sropa tiang lampu jek belakon, pakai rambut pelesu keras kejung, sepsi bagai, cakap pun skema jek ikut skrip. pastu smua org kaya jek. asik2 shoot kat umah tuu jek.. banglo kuning.. hehe.. bosan dow...
drama karma ni kisah hidup bermadu. bini tua, puan sri, bini muda retis. bercinta kena sorok2 sebab laki vvip, gelpren plak retis. nak kawin bini tua buat hal. dah kawin, kena kutuk ngan org kg. pastu pas kawin benti belakon sbb nak jadik isteri solehah siap pakai tudung. anak tiri ngan madu xsuka. fitnah mcm2. fuhh, cam real life pun ada.

watak smua menjadi. paling2 bini tua tu. fuhh, mulut nauzubillah punya celopar. ngan laki pun perli berasap telinga. pojiah ghaous aku suka dlm drama ni. mmg menjadi watak dia. dlm tahajjud cinta dlu pun sama. dlu memula dia berlakon, oi menyampah gila kat dia. berlakon smua gedik2. muka lawa tapi gila. tapi dlm 2 drama ni, mmg dia superb. dah la cun. pastu xdak nak make-up tebal. muka nampak natural jek. mmg hidup watak dia..

xsabar nak tunggu ending. nak tgk apa jadik kat bini tua tu. akak ziela jalil kita. mulut jahat giler. kutuk madu dia kaw2 lah. padahal madu punya la baik, adat la kan, artis... apa yg aku nampak, 1 day nnt, apa yg dia duk kutuk n buat pada madu dia, akan balik kat dia... tu korang kena tgk..


tapi xsalahkan bini tua tu 100%.. yelah, sapa nak hidup bermadu kan. nak plak madu tu muda belia. lbh kurang sebaya jek ngan anak. tapi klau dah takdir gitu, apa nak buat. paling menjadi bila dia duk membebel kat laki dia, tarmimi siregar tu. g mekah pun mulut duk bercakap xbenti. mmg menjadi watak dia. klau btul la ada mcm tu, uiii... xtaulah..
skang ni dah nak klimaks dah drama ni.. klau dah terlepas episod awal, g nengok kat tonton cepat..




** mintak simpang la kut 1 hari laki aku buat gila nak kawin lagi 1.. oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. nak mamps???

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...