Thursday, December 15, 2011

pinkish


apa nih.. muka boy tapi pakai baju pink.. kekeke.. sangat comel bila pakai baju pink.. (matik la puji anak sendri comel..hehe)
baju ni kawan pizah kasik. saiz 0-6, tapi la ni br leh pakai. dlu memula branak, baju xdak nak pakai. yelah, time tu dia kecik sgt, baju newborn pun besar ( sedih kan ).  kena plak aku bli baju newborn 2,3 helai jek. nak basuh pun xsempat. suh adik aku g carik lagi 3,4 helai. xbli bnyk sebab baju besar dah bnyk sangat. smua yg arwah abgnya punya. utk dia, aku xsempat bli sgt. dah hujung2 baru nak shopping, tapi time tu dah xlarat nak jalan dah. ada lah 3,4 helai baju utk gegurl, tu pun besau plak. dah aku lepas pantang, baru g carik baju, tambah sket utk pakai hari2. baju yg org kasik pun bnyk, tapi besar. tapi skang ni, bnyk yg dah leh pakai.. syok2. ada 3,4 lai gaun gak. tapi xpakai pun lagi sebab aku xbwk amni kluar pun. g pasar mlm pun, duk lam keta ja. aku xturun pun. rasa mcm xsampai hati, takut dia xselesa. asap rokok, cuaca panas, peluh ke apa nnt kan. tunggu dia besar sket, baru nak bawak jln2.

now dah nak  masuk 4 bulan dah tembam ni. berat pun dah dekat 5kg. alhamdulillah..
dlu memula branak, putih melepak. duk lam nicu, dah kluar, eh, gelap plak..now dah cerah balik dah..
ini budak susah mau tipu.. kecik2 dah cerdik. tulah hari tu pakat kata, amni demam nak bule akai. banyak akai sungguh la skang ni.

dlu time kecik keja tdor jelah kan. lagi bnyk tdor dr berjaga. now, dah banyak berjaga dah. dlu klau jaga je, nangis. sesaja pun nangis. skang ni, xnangis dah. nangis lapar jek. klau kenyang, xdak hal. duk la dia main sensorang. uk ak uk ak mulut tu. siap main air liur dah. tau2 meleleh jek. mulut pun dah ringan dah skang ni. klau org duk agah dia, dia pun bercakap sama. sengih sana sengih sini. cheeky sgt muka tu. geram aku! sket lagi mmg aku gigit la budak ni!

skang ni buat pulak dah berjaga mlm. rutin dia skang ni, pas mandi pagi, main2 kejap pastu tdor. pas 2 jam camtu, jaga kejap. nangis nak susu. pastu otomatik tdor balik. ptg, pkul 4 camtu jaga pulak. ek ek nak mandi. dah mandi, main kejap, tdor balik. elok jek aku blk keja, haaa, celik trus. tau jek mak dia dah balik. berjaga tu bawak ke mlm la. petang jek xmo isap botol, terteleng2 kepala duk pusing carik nenen. dlm pkul 9 camtu dia tdor. pkul 10 ke 11 ke, bl aku nak tdor, angkat dia bwk masuk bilik ngan nak tukar diapers. haa, dah terjaga time tu, nun pkoi 12 br nak lena. tapi mujur jugak dia xmeragam. kasik susu kenyang2, pastu biar la dia duk cakap sensorang tu. kdg2 aku dah tertdor dah. dia blm g. agak dah lama, klau dia lapar, nangis la. kadang2 tertdor camtu jek. pastu pkul 4 ke 5 pagi, jaga pulak nak susu. selak, kasik jek. pastu tdor balik sampai pkul 8. tapi kadang2 subuh2 tu jaga pulak. xpun, pkul 7 camtu. time aku ngan duk siap nak meh keja. kasik susu cepat2 la. klau dia jaga camtu, siap pun ala kadar  jek. tempek apa yg patut ja. dia xkan nangis klau dia kenyang. nak bersiap dgn aman, kena kasik dia kenyang dlu. haa, pastu dia nengok  jek ko duk kelam kabut siap...

mudah jek budak ni. skang ni jaga dia xsusah sgt... minum, tdor, minum, tdor. dah besar sket lagi xtau la camna.. hehe. xsaar tunggu dia besar. dah bule jalan. nak bli beskal, bwk g jln2 kat taman, main kat playground. uiii... syok2. skang ni dah bule start beli menan dah. dia mcm dah bule alert dah klau da bunyik2. so bleh bli menan yg sesuai ngan umo dia skang ni...



moh nengok budak tembam ni satu kali lagik...




rambut bila nak tumbuh ntah yg blakang tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...