Tuesday, February 07, 2012

Bapak dan Anaknya


bapaknya amni kena paksa tukar diapers anak.. kakakakakaka
mahap le gambar terpaksa diblurkan.. laki aku xpakei baju.. cekci uolls.. xleh tayang badan kat sini, kang glamer 1 malaya plak laki mak.. muehehe

ni mlm bila ntah. tetiba amni yakyak. aku basuh yakyak amni kat  toilet trus. xdak nak lap2 pakai wet tissue dah skang ni. masa dia dlm pantang tu ya.. lap2 ngan wet tissue pastu basuh ngan air plak. tapi pakai botol spray tulah. dah masuk 3 bln lebih, basuh kat toilet trus. mak aku kata xcuci duk lap2 gitu. lagipun dia ada dgr kat ceramah agama kata xcuci n xsuci.. euww.. ngeri. trus angkat anak g basuh kat toilet. nasib la ko nak meraung2 sebab air sejuk.. tapi skang dah kental. blh hadap bila basuh ngan air sejuk. tapi klau mandi, mintak mahap. kena jek air sejuk meraung mcm kena histeria. sabau jelah. memang anak bapak! takut air sejuk..

pas basuh amni, bapak dia ambik dukung. pandai yek, sebab dia xmo lipatkan diapers amni yg ada hasil buangan tu.. tau busuk yek? dah alang2 dia pegang anak, aku tinggal trus. menjerit2 la panggil suh pakaikan amni baju. aku buat dek jek.. buat lah, anak kita bersama kannnnn.. hahahaha.... makanya redho jelah bapaknya duk pakaikan anak dia diapers ngan baju. aku duk usha dr luar jek sambil snap gambar.. sejarah kut. almaklumlah, laki aku kan anak bongsu.. mana biasa buat tu smua. anak dah  masuk 3 bulan baru nak berani pegang..

mula2 aku masuk keja dlu, laki aku cam susah nak sket la nak terima perubahan baru dlm hidup dia. bila anak bgn tgh2 mlm, pastu bnyk perkara lain lagi la yg berubah. aku pun slow2 la duk tarbiah laki aku tu.. now, smua dah xdak hal.. alhamdulillah... dia dah ok dah. pagi2 xla susah sgt nak berperang bgn smayang subuh, bgn jaga anak sebab aku nak siap. buat susu.. suh pegang anak pun ok jek. smua org suka kan klau dpt baby. camtu lah dia. cuma kadang2 aku geram gak sebab dia cam over dr aku. cam xharap klau org pegang anak dia.. risau kut jatuh ke apa la kan... paling xtahan, klau anak dia ek ek sket. cepat2 suh tgk. sampai anak xleh menangis sket.. mampus la kan.. muehehe...smua mak bapak camtu kan?

klau suh laki aku jg amni sebab aku nak masak, dia ok jek. yelah nak mkn kan, klau dia xjg amni, aku xleh nak masak. bule la , tapi  nak kena berlari sana sini la. kejap2 kat dapur, kejap2 kat depan.. pastu duk dengar la dari dapur bapaknya duk nyanyi kat anaknya.. anak pun kehkehkeh gelak.. lawak2..




** skang ni klau kluar mlm pun, blk awal... tapi, dah jarang2 kluar sebab aku kata aku takut tinggal 2 ngan amni... makanya, duk umah saja malam2... bagus!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...