Saturday, February 11, 2012

Permulaan kenduri kawen utk tahun ini

aku dah buat list utk laki aku awai bln hari tu. list kenduri kawen yg kena attend. mostly adalah sedara mara, sepupu sepepet sepapat aku n ada gak kazen dia.
knuri 1st, hujung bln 1. time laya cinaa.. tapi bkn relatives. ni jiran aku masa kami duk perlis dlu. jauh umah diorg ngan umah aku dlm 50 meter camtu. tapi time budak2 kan, main jerit jek dr umah. gila bangang bila ingat balik time budak2 ingusan dlu. walau dah pindah, tapi xjauh sgt pun. nama jek kedah ngan perlis, padahal, sempadan jek pun. umah diorg ni hujung perlis dah. umah kat perlis, jamban kat kedah.. hahahahah..

yg knuri ni, anak sulung diorg, mahyudin. dia baya2 abg aku. aku lak baya2 adik dia, mahfuzah. sok masa budak2 dlu, geng la. kami dua org jek pompuan, lain smua laki.. so, jgn heran napa aku kasar.. kekeke..


time akad nikah. dia kawen ngan org alor star. kami anak beranak ikut skali g knuri belah pompuan. mak pak aku pun sama. tu, abah aku yg pakai baju kaler ijo... kat kg, klau da knuri kawen, slalu gak abah aku diminta tlg temankan anak teruna. ngan mahyudin ni, mmg ikut la.. dah close kan..







mother n doter.. anak tembam, mmg org suka.. tapi klau mak yg tembam... xdapat nak dimaafkan.. ptuii...
ni kat dlm surau. surau sebelah umah pengantin pompuan jek.. senang keja..

ni 1st time bwk amni g knuri. ni gak 1st time bwk dia g tempat ramai2 org n of cos panas.. but, tell u, amni is behave.. xdak nak ek ek pun. duk sengih2 lagi.. permulaan yg bagus anakku!
kami berbaju baru... wuiii.. baju bintik2 taik unta.. hehehe.. amni pun kemain baju kembang2, tapi tetap xnampak gurly.. geli lagi duk ada. tgg besaq sket br leh bajet pwincesss.. mueheheh


** apsal nmpk gumuk plak dlm gambar nih!!

nilah dia pengantinya.. masa akad nikah pagi tu, pakei kaler putih. pastu tukar baju. merah angang.. sejuk tgk wife mahyudin tu. pakai tudung labuh lagi. ustajah klau xsilap. cakap pun lembut jek. aku cakap aku kwn somi dia. duk main aci ligan masa kecik2 dlu.. jgn menjeles, sebab aku pun anak dah due.. hehehe
time ni diorg nak kek meja mkn. aku menyelit amik gambar jap, sebab nak balik dah. knuri ni ada 2 pasang pengantin. dua beradik, dedua pompuan.
sronok g knurik ni lauk sgt sedap, sebab leh mkn panas2.. pastu rombongan dr pengantin laki ramai giler. 10 kreta.. penuh khemah. pastu dah lama sket duk pening ngan rombongan pengantin laki yg lagi 1.. seb baik kami awal. leh mkn banyak dgn selesa...



2 beranak yg serupaa...
ada citer lawok pasal bapak amni nih.. masa nak mkn tu, aku duk dukung amni. laki aku ngan umi mkn dlu. pastu ada 1 makcik tu meh kat meja kami, offer diri nak pegang amni. dia sedara pengantin pompuan. aku cakap, xpe, japg br nak mkn. tapi dah dia beriya nak pegang amni, so kasik jelah. lagipun dia duk kat depan tu jugak. tgh mkn, laki aku mencemas sebab makcik tu hilang. aku pun cemas gak. ropernya dia g duk kat dlm umah..fuhhh.. masa aku g nak ambik amni, makcik tu baik punya duk bersandar riba amni.. lenguh dukung amni la tew.. mueheheh.
duk bajet, ada org culik amni..... xkenal kan.. seb baekkkkkk!!




kenduri sebelah laki, 2 hari pastu. hari senin. of cos la pegi kan. tapi xamik gambar sebab pegi lambat. pastu org meramai sungguh+panas. pegi lambat, duk mkn kat khemah pengantin. dpt plak lauk pengantin sbb abah yg jaga khemah pengantin. lepak plak ngan maknjang aku. buat cam kenduri kat umah sendri.. bajet mcm tuan umah.. muahahahha

utk mahyudin n wife, mashitah ke apa ntah nama dia, selamat pengantin baruuu.. kena sabar sket sbb jadik weekend husband n wife. sorang duk alor star, sorang duk padang besar..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...