Wednesday, March 14, 2012

diapers punya cerita pulok

ni cerita mak mak..eh, baby korang pakai diapers apa ek?
amni pakai apa?


mamypoko!!! yay!!!
sangat bagus ini diapers!
weekend lepas mamypoko buat sale kat midvalley. jauhhh noks. klau dekat, mmg aku serbu dah, beli bnyk2 sebab murah giloss!

masa mula2 beranak aku beli diapers Drypers. pakai masa lam pantang tu. kena plak masa branak, amni kan kecik jek. beli size newborn tu elok la ngan dia. dah habis 2 pek besar tu, nak tukar ke saiz S, aku try beli Petpet plak. yg ni pun bagus jugak. trus tukar, xbli dah drypers. suka sebab tape dia tu. sampai skang ni amni pakai petpet masa siang. elok aku lepas pantang, baru bule kluar, aku bli mamypoko. terus jatuh cinta mati kat mamypoko! mmg xbocor, xbasah n sesuai ngan amni. tu yg stok bnyk2 tu aku borong masa balik siam hari tu. murah oi! cuma xdak pek besar hari tu. beli bnyk2 yg pek kecik tu. senang nak bawak klau nk g mana2. klau g jln2 ngan mlm, amni pakai mamypoko. siang hari pakai petpet.


amni wearing mamypoko diapers..
amni wearing mamypoko pants.. lagi satu yg buat aku suka mamypoko ni sebab da gambar pooh yg cute kat diapers tu.. mcm2 patern, omey gilos!
skang ni amni pakai saiz m dah. mamypoko ni tebal n lembut jek diapers dia. pakai lama pun xbocor n xbasah. xberketul pun diapers tu klau pakai lama.
aku duk beli diapers amni kat alor setar. da 1 farmasi cina ni, jual susu n diapers murahhhh sangat. murah dr supermarket n kedai2 lain. skali pegi, beli lebih buat stok. bulan lepas g nak bli diapers dia sbb mamypoko dah habis. skali, kat kedai tu xdak saiz M plak. so, beli brand lain.. H******.. beli pek kecik jek. skali, bila pakai merah habis pepet amni. dah 3 jenis brand tu aku beli, mmg xsesuai ngan amni. mula2 pakai nampak ok. dlm seminggu camtu, tengok2 merah abis. naik bintit2 mcm ruam tu. makin lama, makin bnyk pulak. adoiii.. sian dia. seb baik xngamuk xselesa ka apa ka.. skang dah ok pas taruk krim apa ntah. dlu da toklang dia kasik diapers jugak, brand apa ntah. pakai xsampai seminggu, jadi cenggitu jugak. trus stop. ko nak pakai yg mahal je nak yeeee...

pasni xpyh tukar dah la, pakai mamypoko ngan petpet sudeyy.. bby selesa, xnangis basah, xpyh riso tilam basah, mahal sket pun xpa kan..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...