Search This Blog

Tuesday, March 06, 2012

pagi itu

setelah lama tidak menghupdate, meh nak mula ngan cerita yg agak skeri sket..
ni kejadian pagi isnin 2 mgg lepas... klau xsilap, xpun lagi lama dr tu.. kekekek

skang ni, perlis duk ujan. lebat plak tu. skali ngan angin kuat, kilat guruh smua siap. pakej.. ada yg terbang bumbung umah dah pun.
pagi tu dlm, pkul 5 camtu, amni duk ek ek. aku jaga, kasik dia nenen. tetiba, eh gelap. blackout. tapi tgk luar cerah, lampu jln, menyala. gerak laki aku bgn suh check. blackout or pasal lain. pas dia kluar, duk jerit2 panggil aku aku. cuak dah time tu. suspek tiang sudah menyembah bumi la sebab mlm tu hujan lebat n angin kuat.


rupanya, wayar hitam yg dr tiang ke umah tu dah tercabut. so, elektrik pun  nan hado la. ngeri kut, sebab duk  imagine time wayar tu tercabut mesti kluar api. n kemungkinan utk berlaku litar pintas, kebakaran or apa2 lagi.. errrr.... takuittt..
kena plak wayar tu merentangi pintu pagar umah aku tu. duk terpikir cemana nak kluar. nak angkat wayar tu? oh neverr! ada letrik oi. kang rentung plak.




close up sket.. menda alah yg hitam tu ada lagi seketoi jatuh atas lantai. huii.. cemas2..

masa pasang awal2 dlu, mamat hind yg buat tu xketatkan skru betoi2. yg kat tepi bumbung tu. so, bl angin kuat, duk terbuai2, maka jadik ginilah..
so, kol TNB.. time nak kol tu, bule lagi duk gaduh laki bini. masing2 cemas, gitugini gitugini.. muahahaha.. umah aku kat kangar, tnb perlis pun kat kangar, dlm setengah jam camtu, diorg sampai. dlu penah skali jadi cenggini gak lebih kurang kat umah abah, kol tnb, 2 jam lebih baru sampai!
tnb pasang balik wayar yg tercabut tu, n letrik sudah pulih... legaaaaaaa..


amni?
time tu seb baik saki baki hujan duk terasa lagi, so xpanas la sgt. dia xsedar pun sebab dah kenyang menyusu sebelum tu...





landing baik punya.. aku  pasang kipas kecik tu kasik dia xpanas..
pkul 6 camtu, tnb dah setel, sambung tdoqq... mekacih TNB....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...