Search This Blog

Tuesday, April 24, 2012

entry omongan kosong

sesaja nak berceloteh, nak berleter n nak buat luahan perasaan.. wahh, luahan perasaan gitu..xlah, sesaja gatai menaip..
xda kaitan ngan sesapa.. xtuju kat sesapa jugak.. mcm kata td saja nak berceloteh, nak bercerita.. bukan semua benda bleh cerita kat orang.. kat sini xpa, xterlepas cakap kut.. klau cerita kat org, karang org yg dengar salah faham, jahanam la kan.. disampaikan kat org lain pulak, dah lain jadiknya... nasib kau lah wahai belog...

nak cakap pasal apa? hmmm...

kita manusia ni xdak yg sempurna kan ? klau ada org perasan dia sempurna, susah la kut.. lagipun, kita sendiri xtau tahap kesempurnaan kita.. org lain yg akan menilai kita. pandangan org pada kita plak adalah xsama.. dan manusia adalah macam2..

ni baru 5 jenis... banyak lagi jenis manusia ni.. so, index kepuasan sudah pastilah berbeza kan.. klau suruh menilai pun, hasilnya mesti berbeza..
dan, kita jugak adalah xmampu nak puaskan hati semua pihak.. apa jek yg kita buat, mungkin pada si A, adalah ok, tapi si B kata xcukup.. si C pulak kata kena tingkatkan usaha... pada kita, mungkin kita dah usaha sehabis baik, tapi belum sampai tahapnya.. mesti frust kan? tapi itulah manusia...xkan pernah puas dengan apa yg ada n sentiasa nak lagi dan lagi...
dan aku xterlepas dr smua tu. nak lebih dan lebih dan lebih. dah ada baju banyak, tapi still duk membeli lagi walaupun baju2 tu smua masih baru. pastu, bila org buat apa2, xpuas hati, nak kena lagi bagus. padahal kita pun sebenarnya sama jek. bl org menilai kita, ada komen atau teguran, mula rasa xpuas hati. gitulah manusia..

klau rasa kenapa org lain blh lebih dari aku, kenapa aku tidak boleh jadi seperti dia, dia blh dapat lebih, apasal aku kurang? rasanya smua org penah rasa gitu.. boleh nak rasa gitu, xdak hal.. silakan.. tapi kena ingat, klau melebih2 akan jadik cemburu, xpuas hati, dengki.. dengkikan org tu bule, tapi jgn sampai jadi api. bl org lebih, kita nak lebih, kena usaha. jgn nak menjatuhkan org pulak. dengki mendengki ni xbaik yeeee.

dah. tu jek nak bebel. xdak motip pun.. saja suka2..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...