Wednesday, April 25, 2012

hari 25hb april

kakitangan gomen hari pakat buat lompat bintang. gaji baru noks.. aumm..



budak2 opis ni pagi ni sampai opis on pc tgk slip gaji online. kami dah xdak printed nyer dah. smua online jek.. memasing pakat duk sebok ko naik berapa, ko pulak berapa.. padahal masa tok najib umum hari tu pakat2 kira dah.. well.. exciteddddddddddddddd.. semlm pun dah xsabar nak tunggu hari ni.. kekeke..

hari ni pakat syok tgk duit dlm bank. esok  meroyan sbb duit dah habis. bayar hutang sana sini.. adoihh

alhamdulillah.. walau xbnyk, adalah sket kan. 13% dr gaji pokok. bnyk jugak la tu. adalah rezki lebih utk anak2.. dah mcm2 ada lam pala otak ni nak buat pe. 1st, nak bayar duir insurans amni.. huhuh.. xpa2, utk anak.. insurans dia aku bayar 3bulan sekali.. pastu nak repair keta sket.. habis la gaji baru tu.. waaaaaaaaaaaaa

kutu kat opis pun bln ni last. sebln sratus gak. pas ni rest sat sebln 2, pastu main balik. syok gak main kutu ni. ada gak saving walaupun xdak faedah mcm bank tu. klau nak g saving kat bank bulan, hmmm... xdak maknanya.

  bukan kutu ni ek.. alah, kat mana2 opis mmg ada lah main kutu ni.. nak2 makcik2 pakcik2 yg nak pencen tu kan. kat opis aku yg blm makcik pakcik pun pakat main jugak.

dr mula aku keja, tiap2 thn main kutu. anak2 kutu kat opis aku smuanya senang kira. xdak cabut2 no giliran bagai pun. bulan ni sapa nak ambik, ha ambik. pakat cop2 turn pulak. klau ramai nak ambik, baru cabut undi. klau x, ambik la sapa pun dlu. aku slalu edjas bln jun sbb nak bayar roadtax keta.. hehe.. belen tu, bli la apa2 bg nampak sket. duit 1st main kutu aku beli cincin emas. sampai skang ada lagi tapi duk dlm lemari sbb xmuat. bongok toi. nak jual syg, so simpan la dengan harapan pasni bdn mengecut blh pakai blk cincin tu. sayang oi sbb duit sendri. lgpun tu cincin belah rotan yg plain jek. xdak kerawang2 bagai. jenuh cari nak dpt yg plain sbb xbyk kedai ada. lgpun cincin tu tumpat (emas padat) bukan kosong. 2nd duit kutu aku bl kabinet letak tv kat mak aku. 3rd aku bli camera olympus. pastu bl set bilik tdor sbb nak kawen. pas kawen, duit kutu pakai utk blanja jek. xnampak dah bli barang ke apa ke.. dpt duit kutu g jln2 ngan laki.

hujung bln ni dpt tunggakan gaji yg 3 bln lepas pulak.. trima kasih kerajaan!
syukurlah kita tinggal kat bumi malaysia ni. walau xmewah tapi xmiskin. pada yg xmampu tu, hmm.. ntah. pada yg mampu, ingat, ada yg memerlukan. wah, mcm buat iklan bersamamu plak dah aku ni.
x, aku nak kata yg ni jek. ko keja gomen, anak hantar skolah gomen, g klinik 1 malaysia, beriya isi borang utk dpt duit br1m, tapi ko sokong pembangkang... sendri mau ingatla....


dah tu jek.. nak kira belen duit gaji jap. bank asik kol sbb xbyr credit card.. matik la...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...