Wednesday, April 11, 2012

kepala ada tingtongtingtong

ni cerita bulan lepas. duk terperuk dlm nih jek.. maka marilah kita membaca cerita yg sudah basi..

time tu, bule kata hari2 jugak la. xpun 2,3 hari camtu aku sakit kepala. berdenyut2. xblh nak tunduk. klau tunduk, nak2 time smayang, uii, mcm nak pecah kepala.
aku ni sejuk sgt xbule, panas lagila xbule. opis aku skang ni sejuknya masya allah... genting pun xsejuk gini aku rasa. sebab centralised aircon. kat ruang unit aku tuh mmg sejuk giler wa cakap luuu.. stokin dah pakai, siap pakai sarung tgn dah. sket lagi aku nak bawak selimut banta, mengeram bawah meja.
bila duk lam opis yg sejuk nak mamps tu, kluar lunch, panas membahang.. haaaaaaa.. maka, urat sejuk ngan urat panas bertembung, bergabung, masuk jek petang, kepala aku dah start terima signal.. mula la datang pening kepala tu. stok pening kepala nak muntah bagai.
tensi okeh. xlarat hari2 nak telan panadol. xelok la duk amal panadol tu, lagipun duk bf kan. pastu aku slalu rasa cam nak pitam tu. berdiri lama, tetiba eh, mcm nak felt down gitu. slalu la.. dekat sebulan lbh gitu. bos aku suh g check, mana la tau kan..

memula g klinik kat opis aku ni. klinik kami gak, bukan private clinic pun. check tekanan darah, smua ok. dia suh aku follow up kat main clinic sana sbb alatan dia lengkap sket.
maka zass ke kola perlis sana. 1st time g sana. eh, canggih jugak. mcm klinik lain jugak, besar bule tahan.


ambik darah siap. ngeri gak masa nak kena cucuk tu sebab dah lama xkena injek.. hehe
ambik darah sbb nak check hb skali. time peknen dlu, hb low jugak, mana la tau skang ni masih lagi. yg xmenahan, doc suh buat urine test skali.. kut2 peknen sebab aku bgtau aku blm period sejak bersalin, then pening, muntah, angin teruk.. euwwwwwwwwww.. jgn laaaaa.. awal sgt kut.. kehkehkeh.. doc tu gelak je bila aku buat muka terkejut sbb dia suh buat pregnancy test.. mmg la aku blm period sbb aku bf lagi.. tapi masa nak buat test tu, ada la sedikit cuak.. huhuhu


dah check gitu gini.. xdak menda pun. maybe katanya sbb aku xcukup rest. badan cap ayam sket skang ni. panas sket, sejuk, makan lambat, tdor xcukup, letih.. punca2nya lah.. dia kasik aku ubat tahan sakit, multivitamin. hmm.. mana nak cukup tdornya skang ni ntah..

mmg skang ni aku rasa cam xberapa selesa. kadang2 sakit lutut. berat berlebihan barangkali.. euww.. kena turun sket kut, tapi bagaimana kahhh.. lemak2 smua dah beku sebab duk lam ekon yg sejuk tahap frozen ayam daging.katanya klau bf, badan xnaik.. xdak maknanyaaaaa.. makan pun kadang2 xterabai, bila dah masuk angin, muntah baru lega.. fuhh.. baru2 ni aku sakit perut, aku saspek nak ke gastrik plak dah ni. sampai menungging2 dah time tu. aku ni pantang sungguh klau silap makan.. mudah sgt masuk angin. mencabar btoi hidup aku skang ni.. nak mkn ubat bukan2 pun xbrapa nak brani sbb duk bf. so, sabar jelah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...