Search This Blog

Loading...

Thursday, April 26, 2012

masak lemak udang+nenas yg yummehh

heibat btoi aku. minggu ni straight 4 hari aku posa. clap2 utk diri sendri! klau btoi2 nak buat, bule je kan.. start hari senin sampai hari ni. besok xkut sebab jemahat, rehat tghr laaaamaa..

mula2 mcm parkinson gak badan aku, but sokay. tumpukan perhatian.. fokus fokus!! ingat kak yah, ada 16 hari ko nak kena ganti. dah lepas fasa pertama, yakni time bekpes, pastu, mak ok je sampai ptg. cuma bila berbuka tu mkn mcm kebulur sket la.

aku sahur xmkn nasi pun. aku minum horlick, mkn roti gardedia cekelat tu, pastu mkn kurma 3 bijik. alhamdulillah.. mampu bertahan. aku jenis pagi2 kena bekpes. slalu klau hari keja, otw g keja aku kena bli bekpes. pagi2 menkedarah nasi lemak dah. bihun goreng ke. pastu lunch pulak. klau xbespes, kang aku perut aku mereng masuk angin. pastu aku xbule nak fokus buat keja sebab laparrrrrrrrrrrrr. pkoi 10, aku minum milo camtu jek.

hari 1st, aku masak. laki aku blk awai, so dia bleh jaga amni. aku cuma masak nasi ngan buat ayam goreng rempah. nak buat lauk lain yg berkuah laki aku kata xpayah sbb mak mentua aku kasik parpu telur. licin periuk kami laki bini telan. laki aku beriya makan tambah2 mcm dia yg posa pulak. padahalllll..dia yg habiskan lauk ngan nasik smua. ayam goreng rempah tu mmg feberet dia, sampai ke daun kari pun makan habis.. muahahah.. dasar tembolok naga.

hari ke 2, aku goreng ikan. pastu buat masak lemak udang+nenas. memang terbaek!

mmg xguna btoi la. apahal la tetiba gambar  ni bule jadi gini plak! tensi haku!!

masak  lemak udang ni pun laki aku suka. aku xtau la apa yg dia xsuka. masak la apa pun, smua blasah habis. perut boroi tu dah surut masa aku pas branak thn lepas. rasanya pasni timbul balik dah perut tu. baru jek aku nampak mcm muda belia jek laki aku tu. kang pasni boroi balik dah xensem..

nasi panas. ikan temenung goreng garing2, masak lemak udang+nenas, sambal belacan.. perghhh... mmg licin. sedap dap dap.. mcm biasa, org yg xpuasa yg mkn lebih. jawab dia senang je.. 'mama masak sedappp. klau xhabis, kan membazir. lagipun lama dah kan mama xmasak sedap mcm ni'.. cis!!

3rd day puasa, aku xmasak apa pun. blk keja, ambik amni, lepak umah pengasuh. lupa kata puasa.. muahahah. blk umah kalut smayang asar. dah dekat pkul 7. ngeng btoi. angan2 tu nak mkn kat luar mlm tu. skali laki aku blk lambat. ambek kau! buka posa mkn roti gardenia butterscotch ngan ayaq milo ja.. golek2 ngan amni, terlena dedua. laki aku blk pun aku xsedar. pastu paksa laki g bli makan sebab lapaq! pkul 11 lbh br mkn nasi. pastu tdor blk. pkul 5 pagi, bgn sahur baru nak terhegeh2 smayang isyak.. masya allah kak yah..

hari ni nak masak pe plak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...