Search This Blog

Friday, May 18, 2012

Logo HALAL yg diiktiraf JAKIM Malaysia

** klik utk besarkan gambar**

aku xbesarkan ye gambar tu  kat sini. kang besau gedabak plak. nak tgk, sila klik.
tadi da post kat pesbuk. laju2 save gambar. pasni print simpan dlm purse. bl bli barang makan, haaa.. bleh compare ngan gambar. dari mana dtg logo halal nih.

seb baik halak singapore tu sama ngan kat kotak susu amni. amni minum susu S26. susu tu dr singapore. skang ni stok susu amni bli kat padang besar. sana lagi murah. cop halal adalah sama, address pun sama. cuma packaging je lah lain sket. tulis siam.. yelah, utk pasaran sana kan. klau halal dr singapore ke, thai ke, xragu sgt. jgn dari china jek. sbb katanya bnyk yg xdak halal, tp bila nak masuk pasaran msia, eh tetiba da cop halal.

kita zaman skang ni xtau la bnyk mana dah termakan yg mungkin tidak halal. nauzubillah! nak buat cemana kan? bkn sengaja, tapi xsengaja. sebab tu lah skang bnyk sgt yg busuk perut, bunuh membunuh, dengki mendengki. smua tu dtg dari pemakan salah satunya. harap2 pasni kita lebih alert lagi.. halalal toyyiban..



** kita mencari bahan yg ada tanda halal, tapi adakah cara pemprosesannya juga halal?

3 comments:

  1. Replies
    1. Kami ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan KI ANGEN DARWO dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi KI ANGEN DARWO dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan KI ANGEN DARWO meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan KI ANGEN DARWO kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik KI ANGEN DARWO sekali lagi makasih yaa KI dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja KI ANGEN DARWO DI 0 8 5 3 2 5 2 9 1 9 9 9 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW




      Kami ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan KI ANGEN DARWO dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi KI ANGEN DARWO dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan KI ANGEN DARWO meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan KI ANGEN DARWO kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik KI ANGEN DARWO sekali lagi makasih yaa KI dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja KI ANGEN DARWO DI 0 8 5 3 2 5 2 9 1 9 9 9 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW

      Delete
  2. itulah. kena berhati2 skang ni. dlm pada berhati2 tu pun kena tipu gak.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...