Tuesday, May 22, 2012

nak telan xlalu, nak luah kang org marah



 **pic from Google

aku ngah tensi nih..
gambar menunjukkan seperti seorg perempuan tgh stress sbb tidak mandapat kepuasan di ranjang.. tapi aku bukan tensi pasal tu yek.. xkoser haku nak stress pasal gitu. baik ko berzikir dr pikir pasal nak romen disaat2 mcm ni..

tapi aku xleh nak bgtau pasal apa aku ngah tensi.. hmm.. mengkalau gitu, bertambah2 la stress aku kan? caitttt..
susah nak cerita. cerita kat sini pun ...hmmm..xpalah.. balik kongsi laki bini jelah.. masalah kluarga jugak la lbh kurang.

but sokay... aku tgh menenangkan fikiran yg xtenang nih. biasalah tu.. masalah kecik2 tu buat kita lbh berfikir and mematangkan kita ye dok?
pikir +ve mmglah gitu.. tapi klau sebaliknya.. mau menjerit meroyan aku bila sakit hati.

aku xdak masalah dgn laki aku. kami okay jek.. mmg kali slalu gaduh. sebab kami dedua kecoh. gaduh2 manja gitu. jerit pekik tu biasa. dedua jenis bangsa xreti cakap slow2. seb baik xduduk umah teres ke, umah flat ke. kang org ingat kami laki bini duk bergusti dlm umah. menjerit2.. padahal duk jerit suh mai makan je pun. xpun jerit sapa nak mandi dlu. aku suka berleter, laki aku suka main2, so, menjerit2 la dedua..

aku xsuka klau org duk masuk campur hal rumah tangga aku.. kau bule nak bg nasihat ke apa ke, tapi tolong.. xperlu sampai nak memandai2 buat keputusan utk family aku. kami pun bule nilai mana baik mana buruk.. bukan budak2 pun sampai xreti nak beza tu smua. mmg la kdg2 bg nasihat  tu utk kebaikan, tapi kena tgk masa dan situasi jugak. rasanya smua org xsuka bl ada org duk ambik bab hal rumahtangga or personal kita kan..
pastu duk berdengki iri hati. ni lagi 1 busuk perut. xblh tgk org lebih. depan kita kemain lagi hok hek hok hek. belakang ko pukul canang kutuk aku. ko dah ada segala, xpyh nak dengki dgn apa yg org lain ada. tu semua duniaaaaaaaaaaaaaaa bak kata laki aku. laki aku lagi cool. bl tau ada kes2 mcm, dia buat mcm xdak apa. aku plak yg berkobar2 lebih duk merepek meraban.. yelah, org kata kan kita kan??
aku bkn jenis yg mudah melatah. blh je nak buat rilex. buat xtau je kan.. tapi sampai bila.. so, selagi bule sabar, aku sabar.. gamak aku dah xsabar, aku boo layan jek.

Ya Allah, berilah kekuatan pada hambamu ini!!







ok.. tengok cik keboom ni lagi bagus.. penenang jiwa aku yg lara nih..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...