Monday, May 14, 2012

Selamat Hari Ibu

thn ni 1st time sambut hari ibu.. yelah, dah ada anak kannn...
bila bgtau laki aku hari ibu dah dekat, dia cakap 'apahalnya?' what the pek btoi!
tunggu hari bapa nnt aku balas!!
laki aku tu kan bangsa lupa tarikh, lupa hari smua. kadang2 blk keja mlm2 baru nak tanya aku.. ma, hari ni hari apa? dia kan short memory lost.
dekat mak aku, awal2 lagi aku dah wish. hari sabtu aku blk sana, peluk dia ketat2 n wish hari ibu. hadiah blom menyusul..xsempat bli lagi n xtau nak kasik apa. apa yg dia suka ek.. erm, klau kasik gelang emas mesti dia suka kan? tapi.. mampukahhhh kak yah oiii? tapi, mak ni, bukan nak sangat hadiah2 tu smua. yg penting anak2 ingat je kan?

bila dah jadi mak ni, perasaan tu lain mcm sket. tapi amni kecik lagi kan. tgg dia dah  besar sket, aku paksa dia cakap selamat hari ibu.. bahahaha..
skang ni apa2 pun mesti anak yg jadi 1st. laki jatuh no 2. bule? hehe
blk keja, xsabar nak jumpa anak. main2 ngan dia, kasik dia mkn kenyang2, siap dia wongi2, golek2, gelak2.. uishh.. can't describe without words. laki balik lambat, dah makan ke blm.. tu lain crita. nasib la papa oi. sapa suh balik lambat. klau nak masak, sapa nak jaga anak kan? so, tgg laki blk, baru nak terhegeh2 masak. laki dah kebulur nak mamps, tgh bini baru nak carik periuk, trus cakap, xpalah, kita bli jek mlm ni.. bagussss!!

eh, nak crita pasal ibu, apasal lak tercrita pasal bapak plak ni?

aku rasa, mana2 pompuan yg 1st time beranak, dpt baby n bertukar gelaran menjadi ibu, feeling mesti mcm aku jugak kan? bila dah jadi mak, baru rasa apa yg mak kita rasa dlu masa mengandungkan kita, melahirkan kita n membesarkan kita. tapi, mak kita dlu kental. anak berderet2, tapi relax jek. kita yg anak baru sorang dua, ada yg xkena sket, blasah anak, pukul anak. seingat aku, aku dlu xpenah kena pukul pun ngan mak aku. ada xada bila dah besar sket. kena cubit sebab nakal. klau sampai berbirat2 tu,xpenah. -- skang ni aku slalu terbayang2 video pompuan celaka bantai anak dia tu --.







hadiah hari ibu.. hadiah terindah dlm hidup aku.


kepada ibu2 di luar sana, xkiralah anak yg halal or xhalal, once ko dah beranak, ko dah jadik EMAK. hargailah amanah yg Allah beri. mungkin peluang itu cuma datang sekali dlm hidup.
dan kepada mereka2, hargailah IBU anda. xkiralah ibu kandung, ibu saudara, ibu susuan, ibu angkat, ibu tiri.. sekiranya ibu itu yg membesarkan, menjaga dan mendidik korang, hargailah mereka.

SELAMAT HARI IBU





** apahal tetiba klua fakta, mother's day haram?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...