Friday, June 01, 2012

bila suami buat keja dapur

laki aku nih klau kena gayanya, mau la jugak dia bantu2 isteri dia yg comey nih buat keja dapur. klau kena gaya okeh.. klau xkena gaya, hanya janji2 manismu saja yg diberikan.. maka, pasrah sajalah..

klau dia xletih pas balik opis, klau dia mood ok, klau dia nak bodek bini dia ni, time tu ko suruh la apa pun.. tetiba jek, zasssssssssss siap! dah mcm mamak plak..

takat nak minta tlh bancuh susu amni, panaskan nasi amni, sidai kain, angkat kain, masuk kain baju dlm mesin basuh, masak nasi, basuh pinggan seketoi 2, bule la.. eh, time aku peknen, dia masak okeh.. goreng telur ngan ayam jelah. muahahah.. jadik la kan. sila bersyukur dpt suami yg mau jugak bantu walaupun cuma 20% saja. drpd dapat laki yg hanya tau order dr meja makan.. -- insaf sekejap..

tapi ada setengah suami xnak bantu isteri sbb takut dikatakan takut bini.. wat the pek la.. zaman skang dedua keja ok. ko letih baru blk keja, aku pun letih jugak, keja 8-5 jugak.. so, sama. tapi dah kata isteri, blk keja nak sambung keja rumah plak kan.. so, sila tolerate meh...

eh, aku nak crita pasal apa ntah tadi?
pasal laki aku daaaa...

skang ni sejak ada amni, bnyk gak perubahan pada dia. dlu, masa br kawin, huii, mau lari mlm aku.. heheh.. xlah.. dia kan anak bongsu.. so, manja2 gitewww..

now, dah jadik bapak, kena brainwash nasi kangkang ngan bini kaw2, makanya sudah mau bantu bini yg pemalas lipas sket2.. alhamdulillah la.. xbnyk, sket pun jadi lah ye dokkk.. tapi klau pasal makan, haaaa, mmg laju la.. like nak minta hidang lauk pauk tu. nak basuh tu, ada sket liat la. memula letak dlm sinki, jap lagi nak basuh katanya, tapi kadang2 janji tinggal janji.. dia kata xpa, umah ni ada hantu, pagi esok mesti dah clear sinki tu.. mmg la.. tunggu aku naik hantu nnt baru tauuuuuuuuuu..


aku nak tunjuk keja xberfaedah laki aku.. aku minta dia jerang air panas, then masukkan dlm termos. pastu air dlm termos yg dah sejuk, alihkan masuk dlm botol air masak..







tau dia buat pe...















nak tunjuk kreatif  la konon














ke nak protessss.. muahahahah











nak marah pun xgamak, kang jadi isteri derhakeee...













dah xdak keja sgt dah kut.. seb baik ada bnyk tu jek, klau da 8, mau semua dia tukar.. haiyooooooo
sabaq jelah..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...