Thursday, June 21, 2012

musang king punya pasal, aku plak yg jadi musang..

now dah mula dah.. musim buah kayu org panggil.. time ni ko melahap la pepuas deroyan, rambutan, manggis, dokong, langsat and mcm2 lagilah...
aku mmg pantang gila ngan buah2 ni smua.. bkn pantang xleh mkn, tapi pantang jumpa, mmg bedall.. ada yg kena pantang, like yg sejuk2 tu. buah2 tempatan ginilah. ada yg sejuk la, panas la. baru branak xleh mkn.. tapi amni dah nak masuk 10 bulan.. kira halal la kut.. hehe.. klau yg sejuk tu maybe bule dah kut, tp klau yg berangin, kena sabar dlu. aku dah la master bab2 angin ni.. memang masuk angin kluar asap la klau langgar pantang.

weekend lepas, ikut maknjang aku sefamily ke kebun abang dia. umah pakngah kat sungai petani. dekat dgn uitm merbok and air terjun tupah. situ mmg kawasan dusun. tiap2 thn, pokok dia yg kluar buah dlu. rezki dia la.

dah pencen, buah rumah duk situ 2,3 branak.. mmg best.. sejukkk je. ater, pokok keliling.. kampung plak. silap haribulan, ko tgh baek punya jalan, buah deroyan luruh atas pala.. habuannnnnnn


ko mampu tengok saja buah ni? cannot tahan mehhhh..
ni musang khinggg nama dia. kuning pekat, melekat. sodappppp giloo. isi tebal, lemak berkrim.. dia punya bau.. uiiiiiiiiii.. sebatu dah bau dah. bwk blk perlis, sementara nak sampai, azab oii duk dlm kreta.


sesi pun bermula.. ni buah deroyan ketaq dagu paktam kata... sebab nak kopek punya susah, kulit tebal, sampai ketaq dagu.. bahahhaa

aku belasah 2,3 ulas camtu kut. sebab aku lagi suka durian kg yg isi nipis2 tu.klau yg gemok2 camni, xminat sgt, cepat muak. org gemok mmg la gitu kan..

pastu telan rambutan xtau brapa kilo. berak pun kluar isi rambutan. putih je tahik.. hahahha.. pastu belasah plak air ais sebab panas.. mmg terbaekkk... kes tu la yg now aku plak yg jadik musang.. tp bukan king la, queen jek.



habuan dia.....


haaaaaaaaaaaaaa..


menjawab laaaaaa..


nahhhhhhhhhhhh...ni baru separuh. now dah up sket lagi dos tu.
hari ahad, maintain lagi. siap mkn bubur cempedak 2, 3 mangkuk. hari isnin, public kan, ganti israj mikraj hari ahad. bgn pagi skali, suara aku xda!! hahahhaha.. menjerit2 nak bercakap ngan laki. ambik engkau! mana dgn amni melasak kemain, aku plak dah terkelepet xlarat. gigil 1 badan. siap paksa amni tdor sbb mak nak tdor sama.. mlm tu g klinik. ambik ubat n ambik mc skali utk esok. xsanggup la nak tempah bala.

selasa mc, rabu g keja. perghhhhhhhhhhh.. azab. opis aku sejuk gila. nasib la. aircond centralised, gitulah. sampai biru mulut aku. smayang pun menggigil kepala lutut. dah mcm org sangap dah aku. amni hantar blk kg sbb dia dah berjangkit ngan aku. sian dia. batuk gak. hari selasa tu, lembik je dia. tu yg hari rabu hantar blk kg. siap caj bateri, tdor berjam2 kat umah tok ye... mlm tu aku repeat blk g klinik. siap minta ubat yg kuat sket kat doc. sebab dia kata ok nmpk ok.. cesss.. seb baik doc hensem, trus lembut lutut... hahahah.. aku bls blk la, mmg aku ok lagi, masih blh bertahan, tapi klau ubat dah masuk 3 hr mkn, tp xdak perubahan, cemana. masalahnya, aku ada anak kecik and dah berjangkit. slagi aku xlega, dia pun sama jugak. frust sbb xleh cemolot ngan amni. dia pun mcm pelik, apahal la mak aku xmembebel 2,3 hari ni.. so, doc up ubat dos tinggi sket and kena kurangkan bf.. aku siap minta mc lagi  hari. xtahan aku menggigil kat opis.

hari ni rilex kat umah. amni hantar bs. tghr apak dia ambik. tgk dia pun dah cargas dah.. budak tgh melasak kan.. cuma batuk2 tu ada sket lagi.. sian dia.. kesian la kat aku sama... batuk mcm nak luruh jantung ni haaaa...


otw balik dr kebun.. ini budak seminit pun xdiam duk dlm keta.. berpusing2.. dah la mak ko penat telan segala jenis buah.. org dtg umah, hidang buah, pastu telan lagi.. mana xjadi musang?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...