Search This Blog

Thursday, July 19, 2012

budak eksen


budak kecik ni skang eksen kemain.. dapat jek tempat nak bergayut, haaaa, sekelip mata dah berdiri. bajet mcm dah bule berdiri sendiri la kononya.. tu duk target astro ngan tv. dah sampai, sronok duk tekan2. aku dah tolak ke dlm sket, now dah xsampai.. almari tu pun dia dah masuk dah sbb pintu  tu jenis slide.. laki aku dah selit kertas, so xleh buka.. padan mukeeee amni...
mak pak aku, mak pak mentua aku, pastu semua2 la pakat duk pesan la kena beware. takut dia jatuh. jatuh sket2 tu biasa la. takut jatuh masa duk berdiri tu. terhempas kepala dlu ke.. nauzubillah!
takat la ni xpenah lagi. mmg xtinggal lama. ko tinggal kejap jek, tgk2 duk merangkak ke pintu@lemari dah. elok jek dia berdiri, aku dah sampai. ngeri kut nak biar dia berdiri lama. sbb bl aku sampai jek kat dia, selamba jek dia  pusing and lepas badan. nasib la dpt pegang, klau tak.... bedebuk laaaa..
seb baik ada walker dah skang ni.. duk la ko kat dlm tu.. skali dpt kluar dr walker, laju2 merangkak. mcm terlepas penjara gamaknya. tapi duk dlm walker pun kena beware jugak sbb laju kemain. silap2 masuk bilik air trus. pintu bilik jgn terbiar terbuka la. tau2 dah duk kuekkuek kat dlm bilik. kena plak lemari baju apak dia terbuka. sronok la tarik tarik sesuka hati..
checkup dgn paed kat sepital har tu, doc tanya napa berat xnaik. last dtg 7 bln, berat 7kg. now dah masuk 10m, berat 8kg.. sedih... hahahah.. mana nak naik badannya, lasak kemain.. langsung xduk diam. adalah seminit dua duk atas riba ko, pastu.... misi pun bermula. nak bg mkn, nak pakai baju, pakai diapers, hoih... ligat! seb umah xda barang sgt. lapang jek.. seronok la dia merantau. tdor pun skang ni kejap2 jek.. klau dpt 2 jam tu, uihhh, heaven la mak ko amni weh. baru nak sidai kain, eh, dah jaga.. nak masak, berlari2 la.. dlu mlm, maghrib dah tdor. terus sampai pagi. now, pkul 10 blm tentu lg.. klau aku dah xlarat layan, bwk  masuk bilik, tutup lampu biar gelap. cepat sket dia pengsan.. hahaha..
mulut? tu blm dgr dia membebel... apa yg dirapikkan aku pun xtau.. meriahhh.. but aku suka. klau dia diam, pastu aku panggil2 nama dia, terkedek2 la dtg, siap menyahut lagi. tp dlm cara dia la.. huhahuha... sweet gilerrrrrr..

apa yg aku tulis tu bukan rungutan. tapi tu smua pengalaman. klau weekend, dpt spend time dgn amni, sronok abaq hangg! klau weeekend kena keja or ada apa2, nak tinggal dia, rasa xsronok sgt. weekdays, keja, jumpa pun pkul 6 lbh dah.. pastu tdor.
masa diorg umo2 ni, sangat la sronok tgk keletah diorg. letih pun hilang..




** entry ni ditaip masa kursus kat intan.. boring sebab kursus tu, adalah sket2.. tapi rindu kat anak mengatasi segalanya.. seb baik masa buat entry ni, ayaq mata xmenitik.. esok last day dah.. lusa leh jumpa amni!!! xsabaqqqqqqqq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...