Tuesday, July 31, 2012

menu berbuka day 10

blk keja hari isnin, gigih masuk dapur.
bersilat dgn jayanya mak jemah. aku kan period, so xkelam kabut nak solat asar. hari senin laki aku blk keja awal. aku sampai pkul 5.30, eh, dia pun cun2 jek sampai. bule je pung nak blk awai. klau bkn bln puasa, jgn harappppppp.. tensi haku!

bl laki ada, dia blh tgk amni. so, aku leh masak dgn senang hati. bl senang hati, masakkan pun jadi sodappp.. bule gitu?
eh, masak utk org berbuka, besar pahala tauuuuu..



menu berbuka semlm.. ringkas tapi sodappp.. heheh.. sapa lagi nak puji klau bukan diri sendiri ye dok?
2 menu cukup. dah nak berbuka, eh jadi 4 plak. mak mentua yg baik hati kasik ikan pari masak asam pedas dgn masak lemak sukun. 
 
walaupun aku xpuasa semlm, tapi laparrr ya ampun. bknnya mkn apa pun siang tu. elok je time berbuka, aku telan dlu. mkn kenyang2, baru suap amni plak. duk la ko dlm walker kuek kuek tu dlu. mak ko lapar tahap naga tasik cini dah.



ayam goreng rempah. mudah dah ringkas. yg penting sedapppp.. laki aku suka sgt la ni. masak la apa pun asalkan ayam.. mmg yillek pocik.
kali ni terlebih rajin, so buat ayam rempah dgn sempurna. iaitu siap blend bawang,halia, serai segala bagai. slalu aku lumur dgn rempah jek klau malasa. heheh... tp bl blend tu smua xbest sbb berair. kena tumbuk br besh.


ni pun peberet dia. -- xdak  benda yg dia suka kut laki aku nih. dlu xpenah mkn kobis masak mcm ni. masa aku peknenkan amni, tetiba tingin. umi tlg buatkan. skali dia rasa, eh sedap pulak. asikla request suh aku buat itu sampai aku sendri dah nyampah nak telah. last, dia bli, buat sendri. sonang jooo.
kali ni aku taruk udang. slalu taruk telur. kasik tukar sket. kupas sesiap udang supaya xbuang masa nak kupas time makan.. muahahha

time berbuka, laki aku mkn sket. time sahur, 2 kali tambah.. pas mkn kenyang, tdor! org puasa susut badan, dia makin membuncit plak..






hari ni xpyh susah payah masak. laki aku berbuka kat opis. monthly kannnn takat aku sorang nak makan, bli jelah. lgpun, aku bukannya puasa punggg..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...