Monday, July 16, 2012

SUKUM 37

2-13 julai lepas ada sukum ke37.. xtau apa ke sukum tu? sukan universiti malaysia. smua ipta ka m'sia nih.. acara ni annual,so tetiap thn ada. kami dah jadi tuan rumah, thn 2007 dlu.
kan ke aku keja kat unibersiti, so xterlepas la kan.. thn ni turn uum jadik tuan rumah. jiran jek. sebln sblm start sukan, ramai dah staf xmasuk opis. pelepasan utk training.. biasalah la kan.. aku? lantak korang lah kan.. aku g keja cam biasa jek..

skali, 2hb tu, dpt kol dr 1 of manager sukum nih. minta main chess@catur sbb xcukup player.. aduyaiiii.. aku kata main tu mmg boleh, kalah tu mesti.. bahahaha.. dah org kol ckp cenggitu, then utk tempat ko carik makan kan, xkan nak tolak plak. so, iyekan jelah..

besoknya g sekritariat ut setel apa yg patut. cam org bodoh pun ye sebab org dah start game, team catur baru nak carik geng.. hahah.. kesnya sebab thn 2007 msa kami tuan rumah tu aku main. kali ni main dgn team yg sama jugak. ada 2,3 org muka baru n ada yg lama kali ni xmain. cukup2 je team sbb xdak sambutan. sokay jelah.. dpt gak menyumbang sesuatu walaupun tau dah xmenang... bahahhaha


1st day.. nampak sgt kebesaran tuan tanah... sedihh.. sebab pairing lain, kecik2 comey jek. padahal aku yg paling muda.. dabel sedihhh. blm apa2, amik gambar dlu. ni br sampai. smua muka cuak sbb just training a day b4 game. nak tulis step pun mampos xingat..


papan pertama... sebenarnya kaki tgn smua gigil time ni. takuitt oiiii... tgk muka player uni lain smua cekang2 jek.. makcik seram nakkkk

1st game jumpa upm... blm main pun dah tau xmenang.. skali 4-0 kau!! 0 tu kami la.. smua bungkuih! malu malu malu... but, hidup mesti diteruskan, xkan nak lari balik kut.. adat pertandingan, ada menang ada kalah... bahahaha.. tgk ar tu, 1st player utk dedua team. akak upm tu xkalah langsung. ulang, xkalah langsung. 7 game.. menang smua. ko mampu?

dgn team uum. ni last day. saja bergambar. dgn diorg seri. 2-2.. aku kalah jugak. petuhuiii btoi. sipi jek.. klau x, maybe bleh menang. dah lama xmain, xdak skills... fuhh.. hembus jari sket.. --ayat nak sedap hati. ngan diorg bleh gelak2 jek masa main. ater, jiran... xla serius gt mcm uni lain. ada yg xberapa nak frendly, takat senyum ujung2 jek.. eh, aku ada menang ok.. 2 game. jadik la... hahahha.. lama xmain kan..

game terakhir. ni hari senin kut. time ni mcm pasrah jelah sbb tgk score diorg bleh tahan. xharap sgt nak menang. main jelah. 1st day stress giler. blk mlm trus tdor. 2nd n 3rd day, cool sket. last day, hantam sajalah labu. game ni aku yg paling awal bungkus. silap jln. budak yg lawan ngan aku pun kata gitu. dia mcm hairan napa aku jln ntahapahapa... pas main, siap g bentang balik kat luar tgk blk step kami tp. aku pun mcm eiii, napa leh salah jalan. klau x,lambat sket habis walaupu tau mmg xkan menang punya. budak tu pun beriya jelah tunjuk gini2 kat aku. ramah mesra plak. padahal dlm hati, akak ni mmg xpandai main, senang2 jek aku mkn, padan muka dia! cittt...


ni pun last day. bergambar kenangan tu mesti. kalah menang, belakang kira.. yg sebelah aku tu, izan, menang  5 kali kut. yg hujung skali tu xpenah jumpa pun sblm ni, tapi tau la dia pun staf. lecturer. tgh sibuk, main jelah. tp menang 4-5 kali kut. yg sebelah dia, haida, geng ngan aku. kami duk merapu jek.. hahaha...
xpelah, at least ada gak sumbangan beda tulis dlm skt hujung thn... huhuhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...